woensdag 8 maart 2023

Nieuws.

 Is het heel erg als ik de komende tijd weer eens een tijdje het nieuws niet meer volg? 

 Al die boze mensen die maar demonstreren, staken, oorlog voeren, en ook nog  overlast van wolven, teveel asielzoekers, natuurrampen, mensen die elkaar afzeiken,  naar beneden halen en een slaatje willen slaan uit andermans ellende, stikstof, te weinig betaalbare huizen, te weinig personeel in zowat elke branche, verkiezingen, waar moet je op stemmen? enz.

Ik word er soms zó moe van. 

Is er nog wel iets goeds of leuks in deze wereld? 

Ja zeker, ook al zijn het maar kleine dingetjes; gisteren schreef ik dat ik naar de HOVO ging, nou dat ging mooi niet door want het tramverkeer lag helemaal plat en dat werd pas duidelijk toen we al halverwege waren.☹️ Ik ben toen zo snel mogelijk weer naar huis gegaan om dan online mee te kunnen kijken, vijf minuten voor het college  begon kwam ik binnen en precies op tijd zat ik nog na hijgend ingelogd en wel op de bank te kijken naar weer een interessant verhaal.

Dat inloggen had ik nog nooit eerder gedaan en dan is het toch even zoeken; wat moet ik wel of niet aanklikken maar het is gelukt en dat maakte m'n dag toch weer een beetje leuk.

En verder zet ik me maar weer eens op een nieuws rantsoen, één keer per dag het nieuws en geen praatprogramma's. 

Allemaal een goede leuke dag.🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. ik kijk hel heel lang geen nieuws meer, er zijn ook andere manieren om nieuws te volgen, maar dan niet altijd met beelden erbij. Of ik wel of niet kijk verandert niets aan alle ellende, voor mn gemoedsrust is het beter.
    Praatprogramma's kijk ik ook niet, geen rtl boulevard, geen massa is kassa, wat denken die mensen dat ze toevoegen aan mn leven?? Kijk graag naar Discovery en National Geography, dieren(tuin)programma;s etc. En ik lees graag, vooral kookboeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij een leuke en niet leuk dag. Ben jarig (73) maar we doen er weinig aan. Hera is al erg oud voor een Dobermann en niet graag alleen meer. Voor een lunch zoals vorig jaar met dochter en schoonzoon ben je toch al snel 2 uur weg en dat vind ik te lang en zit dan ook niet echt lekker als ik aan haar denk. Dus eet ik lekker, heb 2 gebakjes gehaald en eten vanavond mijn lievelings eten, een indonesisch stoofvlees en hard gebakken nasi.
    Wij kijken wel nieuws en achtergrondprogramma's. Ook serieus bezig wat volgende week te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. van harte gefeliciteerd, mooie leeftijd. Ik zou ook niet weggaan als mijn hond die leeftijd zou hebben. gebak is altijd lekker, morgen wordt hier ook weer wat bezorgd (vanwege bezoek). Toch een fijne dag

      Verwijderen
    2. Dank je. Het waren lekkere gebakjes, een hazelnootschuim en de andere chocolade advocaat op een slofje. Ik had geen idee wat gebakjes tegenwording kosten, weet wel dat bakkerss behoorlijk duur zijn geworden maar viel me nog mee, 2.45 per stuk.

      Verwijderen