zondag 19 maart 2023

Pppppfffffffffffffff.

Gisteren m'n verjaardag gevierd en in een overmoedige bui had ik gezegd dat ze wel konden komen eten, 8 man sterk😱

Vrijdag heb ik een grote pan bami gemaakt dus die hoefde alleen nog maar opgewarmd te worden en gisteren een bloemkool ovenschotel die ik s'avonds alleen nog maar in de oven hoefde te schuiven. Die bloemkoolschotel had ik nog nooit eerder  gemaakt, DOM, nooit doen, dat leverde onnodige stress op. Maar hij was wel gelukt, een beetje flauw maar toen heb ik maar gezegd dat ik dat expres had gedaan omdat dat beter is voor de bloeddruk.🙈

Ik had nog een grote  gourmetplaat, die heb ik op de eettafel gezet en toen het eten klaar  was alles daarop gezet zodat het warm bleef, borden en bestek er naast en toen kon iedereen pakken waar die zin in had.

Dus dat was allemaal vrij relaxed en toch doe ik dit nooit meer,  dit ga ik mezelf niet meer aandoen, ik heb er geen spijt van, zéker niet want het was heel gezellig maar wat er aan vooraf gaat is minder gezellig.

Eerst al dat gepieker wát ga ik maken? Dan al die boodschappen, dat geren naar die supermarkten ( zie vorige blog 😀) want wat pindasaus bij die bami is toch wel lekker en oja, ook nog wat kroepoek en oja broer drinkt graag cola cognac, enz. enz.

Maar goed, ik kijk er toch met tevredenheid op terug, er zijn nog wat restjes dus ik hoef vandaag helemaal niets te doen.😄

Allemaal een goede luie dag 🙋







A


6 opmerkingen:

  1. Nooit meer? We zullen je daaraan herinneren zodra je weer zoiets gaat plannen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 🤣🤣🤣groetjes Ella.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, weet niet welke datum maar het is net na mijn verjaardag dus volgend jaar zal ik je dan net als Petra er aan helpen herinneren dat je nooit meer zoveel werk wil hebben 🤣
    8 is nog wel te doen als je voldoende voorbereidingstijd hebt. Afgelopen zomer ook gedaan en omdat het salade en groenteschoteleters zijn was dat veel werk als voorbereiding maar niet toen ze kwamen om te eten. Ik had zelfs tussendoortjes voor de ochtend, toen lunch, middag wat bij de koffie/thee en BBC met alles erop en eraan. Ze hadden hard op ons landje gewerkt dus er zijn kilo's aan groente en fruit doorgegaan en 4 turkse broden!. Was geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog van harte gefeliciteerd. je hebt wel een leuke en gezellige dag gehad met je familie, ook belangrijk. En volgend jaar zou je ook iets kunnen bestellen en laten bezorgen. Elke 3 maanden komen er vriendinnen hier eten en dan wordt het lekker gebracht, net waar we zin in hebben en anders gewoon friet met een kroket. Het gaat vooral om het samen zijn en een leuke tijd doorbrengen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke herinnering dus als je de voorbereidingen vergeet. Nee ik doe dat ook niet meer. Maar alsnog hartelijk gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alsnog gefeliciteerd. Ja het is altijd een heel gedoe, ik deed het ook voor 9 personen maar was er achteraf heel tevreden over. Weet ook niet of ik het volgend jaar weer doe.

    BeantwoordenVerwijderen