dinsdag 22 maart 2022

Bloesem en Castraten.

Gisteren naar het bloesempark in het Amsterdamse bos gefietst, dat is elk voorjaar weer een feest om  te zien.
Het was eigenlijk nog iets te vroeg, als je een paar dagen later komt dan is de bloesem nog feller rose van kleur. 
Hier staan 400 Japanse kers bomen en is in 2011 ingericht ter nagedachtenis aan de aardbeving en tsunamie in Japan. Elk jaar trekt het duizenden bezoekers. Het is dan ook geweldig om te zien.
 

Daarna ben ik nog even doorgefietst naar het Amstelpark nabij Amsterdam, daar is een groot gedeelte ingericht  met alleen maar rododendrons,  in alle soorten , kleuren en maten, maar daar was ik écht te vroeg, er was maar 1 struik in bloei. Daar moet ik over een paar weken nog maar eens naar toe.

Als toegift zag ik ook nog 2 ooievaars op een nest, altijd leuk om te zien.


 Toen vond ik dat ik wel genoeg natuur had gesnoven voor die dag. De rest van de middag heb ik languit op een stoel in de tuin gelegen met in m'n oren een podcast over Castraten. 

Dat was even andere koek, ik wist daar niet zoveel van af en heb dus veel geleerd. 

Al met al was het een goede dag. 

Jullie vandaag ook allemaal een goede dag toegewenst. 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. De rododendrons in het Amstelpark is altijd een genot om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja... die Japanse kers. Zo mooi! Ik ben ook een keer wezen kijken, een jaar of vijf geleden al weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben pas volgende wek donderdag bij mijn zus, misschien is zij er dan al geweest anders lijkt me dat ook wel een mooi uitstapje

    BeantwoordenVerwijderen