maandag 7 maart 2022

Voor ik ga slapen.

 

Afgelopen weekend heb ik de t.v. goeddeels uitgelaten,  ik kan die ellende niet meer zien, ik steek m'n kop even in het zand. 

Maar een mens moet toch iets en dus heb ik een spannend boek gelezen.


VOOR IK GA SLAPEN  van S. J. WATSON.

Het gaat over een vrouw die haar geheugen kwijt is, elke ochtend wordt ze wakker in een vreemd bed, in een vreemde kamer en met een vreemde man naast zich en elke dag moet die man uitleggen dat hij haar man is en dat dit haar huis is. Op aanraden van een dokter gaat ze een dagboek bijhouden zodat ze dingen terug kan lezen en  haar man niet steeds alles hoeft uit te leggen en misschien helpt het om haar geheugen weer terug te krijgen.

Al doende komt ze er achter dat wat haar man zegt,  niet klopt, hij liegt maar wat bij elkaar. 

Heel langzaam werkt het boek naar een climax .  Op het laatst kon ik het gewoon niet weg leggen.

Heerlijk zo'n boek. Als een boek écht boeit, dan kun je alle nare dingen in de wereld even vergeten.



Gisteren kreeg ik dit boek van dochterlief mee, heel wat anders, ben benieuwd wat ik daar van vind.

Allemaal een goede, boeiende  dag.🤷‍♀️



7 opmerkingen:

  1. Dat spannende boek heb ik genoteerd op mijn lange lijst. Jan Six heb ik gelezen. Zeer de moeite waard vond ik, dus ik ben ook benieuwd wat je er van vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind de boeken van Loes den Hollander geweldig spannend om te lezen. Ik lees ze op mn Ipad, makkelijker te hanteren dan een "echt" boek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, ja Loes den Hollander lees ik ook graag. Gewoon boek of tablet maakt mij niet zoveel uit. Gr. Ella

      Verwijderen
  3. Ja, Jan Six heb ik zelf gekocht. Zeer de moeite waard.
    Het andere boek heb ik genoteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, het verhaal in dat boek lijkt op een Britseserie: close to me, volgens mij op netflix te zien ,met Christoffer Eccleston in de hoofdrol

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, ik heb geen Netflix, ik twijfel of ik het zal nemen, ben een beetje bang dat ik teveel tv ga kijken. Maar deze film zou ik wel graag willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Close to Me was een serie en op NPO uitgezonden, die kan je misschien nog kijken op uitzending gemist.

      Verwijderen