vrijdag 11 maart 2022

Middeleeuwen.


Jan Six geschilderd door Rembrandt van Rijn. 

Ongemerkt ben ik in de middeleeuwen aangekomen.

Ik ben het boek DE LEVENS VAN JAN SIX aan het lezen en ik begon daar een beetje sceptisch aan want ik lees dat soort boeken  nooit maar het is eigenlijk heel interessant. 

Jan Six was o.a. kunstverzamelaar en in het boek worden heel veel schilderijen,  óók van Rembrandt,  besproken, ik heb toen afbeeldingen van deze schilderijen er bij gezocht zodat ik kon zien waar het over ging en het is heel leuk om dan ook een beetje over de achtergrond te lezen. 

Ergens heel vaag in m'n hoofd wist ik dat er ooit een documentaire over Rembrandt  op de tv is geweest, die heb ik opgezocht en die zit ik nu terug te kijken, heel boeiend.

Al zoekende stuitte ik toen ook op de podcast IN HET RIJKSMUSEUM. In elke aflevering wordt dan een schilderij of voorwerp in het Rijksmuseum uitgebreid besproken en als je daar dan  een foto van opzoekt dan is dat ook heel interessant. 

Dus al met al leef ik nu even een beetje in een andere wereld want van de echte wereld wordt ik heel bang. 

Allemaal een hele goede, zonnige, vredige dag.🙋‍♀️

1 opmerking:

  1. Dat huis aan de Amstel lijkt niet zo groot.
    elk huis zal zo'n geschiedenis hebben en een verhaal waard zijn

    BeantwoordenVerwijderen