zondag 27 maart 2022

Zoektocht.

 


Gistermiddag viel ik met m'n neus ( nou ja, niet letterlijk natuurlijk, ik fietste er per ongeluk langs) in de start van een roeiwedstrijd.  Er was nog plek op een bankje en ik heb daar op m'n gemak  zitten kijken terwijl een meneer die ook op dat bankje zat uitlegde wat nou precies de bedoeling was. 

Toen het wat rustiger werd realiseerde ik me dat ik nooit, maar dan  ook echt nooit meer naar sport kijk. Toen manlief er nog was stond er altijd sport aan op de t.v. en ik keek ook mee, en ik was ook geïnteresseerd, en ik kende ook de namen. Voetballen, wielrennen, tennissen,  schaatsen het maakte niet uit, wij keken en ik vond het leuk, urenlang zaten we te kijken.  ik zat wel altijd tegelijk te handwerken. 

En nu kijk ik dus nooit meer, ik zapp meteen door, heel raar, het interesseert me niets meer. Waarom heb ik mijn belangstelling daarvoor verloren??? Vond ik het dan toch niet zo leuk als ik dacht? Deed ik maar alsof? Heb ik me in die 55 jaar dat we getrouwd zijn geweest zodanig aangepast dat ik leuk  vond wat manlief leuk vond? 

Het is toch heel bijzonder om dit soort dingen te ontdekken, zijn er nog meer dingen die ik bijgeleerd of afgeleerd heb ???  Ben ik mezelf in al die lange jaren een beetje verloren??? Ik heb er (nog) geen antwoord op en eigenlijk vind ik dat wel een spannende zoektocht. 

Allemaal een hele goede, rustige dag. 🙋‍♀️


4 opmerkingen:

  1. Ik heb dezelfde ervaring na scheiding. Ex keek ook alleen omdat wij in de 70-er jaren als een vd eerste gemeentes op kabel waren aangesloten hadden we ook Duitsland en kwamen schoonouders die dat niet hadden vak kijken.
    Sport kijken is leuk als je namen, rugnummers en de spelregels kent en weet wat waartoe ze ongeveer in staat zijn dat maakt het aantrekkelijk en spannend.
    Snooker keken we ook veel en dat ben ik altijd blijven doen. Partner sinds 23 jaar keek nooit sport. Nu hij de spelregels en mensen bij Snooker kent kijken we graag samen. Ook Olympische Spelen kijken we sommige sporten wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige sporten kijk al ongeveer mn hele leven (schaatsen, wielrennen). Ik denk dat vrouwen zich eerder aanpassen en meekijken met wat hun partner kijkt, alhoewel dat tegenwoordig niet meer hoeft, haast iedereen heeft wel een pc of laptop en daar kun je ook prima naar iets anders kijken. Voetballen en de F1 kijk ik nooit naar, zonde van het geld en wat voetballers verdienen... te gek voor woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn ervaring is dat je nieuwe gewoonten aanleert en oude dingen afleert wanneer je geen partner meer hebt. Hoe jong of oud je ook bent, je komt in een ander ritme. Je zal vast nog veel meer ontdekken/herontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat is interessant. Hoe werkt dat nou he. Ik denk dat we inderdaad dingen leuk gaan vinden die van de ander zijn en dat je ze weer heel makkelijk vergeet. Naar ook dat soort dingen op die manier doen hoort dan bij mij bedenk ik hier ret plekke . Behalve dingen die ik deed om de vrede te bewaren of om andere redenen en het idee had dat ik mezelf zogenaamd wegcijferde. Dan wordt het anders. En dat deed ok in 'mijn vorige leven' lang lang geleden voor ik het zo goed had als nu.

    BeantwoordenVerwijderen