woensdag 2 maart 2022

Even zeuren.

Even zeuren.

Ik ben moe, ik maak me zorgen. 

Gisteren heb ik een drukke dag gehad, s'morgens naar de kapster, daar kom ik al 100 jaar dus ook al ondernemen we nooit iets samen , ik denk dat je toch wel kunt zeggen dat we vriendinnen zijn, ook al is zij zeker twintig jaar jonger dan ik,  en eens in de zes weken praten we dus even bij. Zij vertelt over haar leven en ik over het mijne en in al die jaren hebben we allebei het nodige meegemaakt. 

S'middags naar de pedicure, daar kom ik dan nog niet zo heel lang maar eigenlijk is het daar hetzelfde, ook ruim twintig jaar jonger maar ook inmiddels een vriendin geworden. 

Jullie begrijpen dat er dus heel veel gepraat is gisteren en dat ben ik niet meer gewend en dan ook nog eens overal op de fiets naar toe dus gisteravond was ik moe en eigenlijk nog wel een beetje dus vandaag maar even rustig aan. 

En dan even er voor zorgen dat ik niet naar oorlogsberichten ga luisteren/kijken want gisteravond viel ik toch weer in zo'n praatprogramma,  en onwillekeurig bleef ik hangen,  ik werd er heel bang van. 

Goed, vandaag dus even niets, alleen een wandeling in de stilte langs m'n geliefde route , misschien ga ik wel  even op "mijn" bankje zitten😃

Allemaal een goede, zonnige dag. 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Ik snap je bezorgdheid helemaal. Zelf heb ik vanaf dat t begonnen is geen nieuws op praatprogramma gezien, heel bewust. TV gaat uit. Het is allemaal teveel. Ik wil proberen zoveel mogelijk te genieten en dat is voor mij al moeilijk genoeg. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en wat ook scheelt (vind ik) jij bent net als ik alleen, je kunt je niet even afreageren, delen met een partner. Ik volg het nieuws op mijn manier, maar kijk nergens naar. Ik heb een russische vriendin (die in Duitsland woont) en haar zuster + zoon wonen in Kiev. Ze weet alleen dat haar neef pas is opgeroepen.
    Geniet lekker van je wandeling en het zitten op "jouw" bankje, de zon schijnt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is denk ik heel zwaar als de emoties van alle ellende mwler je aan de haal gaan en dan is afstand nemen geboden. Niemand heeft er iets aan als je ervan onderuit gaat.
    Sterkte en doe wat goed voor je is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is niet echt zeuren hoor. Bij mij kapster en pedicure en fysio (3 verschillende) en voetreflextherapeute kom ik pas sinds 5-6 jaar na verhuizing.
    Met de ene gaat het dieper dan met de ander maar met alle deel je veel over levens.
    Wij kijken best veel TV, het is vreselijk maar het negeren wil ik ook niet alleen al uit respect voor de mensen die er zo bij betrokken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk het 8 uur journaal en lees de NRC, verder laat ik het nieuws voor wat het is want alhoewel ik er wel tegen kan, merk ik ook dat ik er wel somber van word als ik er de hele dag mee geconfronteerd word. Ik vind het zo lastig, ik wil me betrokken tonen maar ik wil ook mijn leven leven, voelt erg egoïstisch af en toe. Ben ik mijn kledingkast aan het opruimen en aan het bedenken wat ik nieuw wil... zijn er tegelijkertijd mensen die hun kleding in twee tassen doen en huis en haard verlaten!

    BeantwoordenVerwijderen