zaterdag 5 maart 2022

Dom.

 Ik ben  écht ontzettend dom. Het lijkt wel of ik dan niet meer na denk. Dan accepteer ik dingen met het idee: nou ja, dat is dan maar zo, niets aan te doen, maar als ik dan even m'n hersenen zou gebruiken dan zou er wél een oplossing zijn maar ja, hersenen gebruiken??? Wat is dat? 

Mijn radio was op de kabel aangesloten. Een hele tijd geleden kreeg ik bericht van Ziggo dat ze stopten met het uitzenden via de kabel. Sinds die tijd doet m'n radio het niet meer want daar heb ik écht geen verstand van, kabels die achter een plint lopen, wát is wélke kabel enz. Ik kreeg nog wel één of ander lullig antennetje en  volgens de gebruiksaanwijzing ook wel ergens ingestopt maar hij deed het nog steeds niet. Ik had sowieso al geen vertrouwen in dat antennetje.

Nou ja, dat is dan maar zo, dan maar geen radio, zo vaak luisterde ik toch niet.  Dus klaar. Maar ik miste het soms toch wel. 

Vandaag,  dus máánden later kwam ik er achter dat je ook online radio kunt luisteren😲 dat er een hele handige site is waar alle zenders staan die je aan kunt klikken en voila, radio. Hoe dom kun je zijn ?🤪

Afijn, weer wat geleerd.

Zo heb ik gisteren ook voor de eerste keer in m'n leven  naar een online seminar gekeken.  Niet omdat het onderwerp me interesseerde maar ik wilde wel eens weten hoe dat ging en dat ging goed, en dat was leuk. 

Ach ja, een mens is nooit te oud om te leren.

De moraal van dit verhaal: vaker m'n hersenen gebruiken.

Allemaal een goede, en als je daar zin in hebt, leerzame dag.🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. En ik denk dat jouw hersenen prima in orde zijn. Maar we zijn nu eenmaal gewend, om als we iets niet begrijpen, in dit geval kabeltjes gelijk de echtgenoot erbij te halen. Tenminste ik wel. En gelijk roepen, dat snap ik toch niet. Ja en als je met een technicus getrouwd bent, neemt hij het graag over.
    Dus op dat gebied ben ik met mijn hbo opleiding oliedom.
    En onderneem jij al heel wat meer. Petje af hoor. En nog een fijn weekend. (Het wordt prima wandelweer.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas als je het nodig hebt ga je kijken hoe het wel kan. Gewoon verstandig om te wachten op die inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben net zo dom sls jij want vorige week ontdekte ik een podcast. Ik kende tot nu toe alleen het woord 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan al die dingen waar we nog steeds geen idee van hebben....niet eens dat ze bestaan! Ik kom ook nog steeds achter nieuwe dingen die al oud blijken te zijn, niks mis mee. Moest laatst aan mijn man vragen wat 'woke' betekent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Niekje, vind ik niet zo gek hoor ik weet ook niet precies wat woke is

    BeantwoordenVerwijderen