zaterdag 26 maart 2022

Kunst.

Kunst blijft natuurlijk een discutabel onderwerp. 

Ik ben wel eens naar een tentoonstelling van Karel Appel geweest en tja, ik kon er niets aan doen maar ik bleef maar steeds denken: waarom is dit kunst? Een beetje gesmijt met verf, waarom betalen mensen hier wel heel veel geld voor en als ik zoiets maak niet? 

Niet dat ik het ooit geprobeert heb hoor🤣🤣

Maar goed, hier raak je nooit over uit gepraat. 

Op een van m'n fietstochtjes kwam ik dit tegen.

Het was in een klein parkje bij het buitenhuis Wester-Amstel. Het huis zelf is niet van binnen te bekijken maar het park is opengesteld.


Ik ben daar echt al heel vaak langs gefietst maar nu dacht ik : laat ik eens stoppen en op dat bankje  even een boterhammetje eten maar toen ik even doorliep zag ik dit meertje met dit beeld  er in. 


Ik heb er heel lang naar zitten kijken, het dreef daar heel rustig rond,  ik vond het geweldig, vooral die weerspiegeling in het water. 

Even later werd de rust verstoord door twee mannetjes eenden die om een vrouwtjeseend  aan het vechten waren, continu waren ze elkaar onder water aan het duwen, het ging maar door, (als het erop aankomt verschillen mensen en dieren dus niet zoveel van elkaar.🤔 ) uiteindelijk heb ik maar een stok gegooid, toen  hielden ze op en vlogen weg.


 Even verderop zag ik ook nog dit. 

Hoe verzin je het, dat moet ik toch ook kunnen???🤣🤣🤣

Allemaal een goede dag met veel mooie dingen.🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. en nu zit je lekker te kleien en ga je beroemd worden!!!
    ik ben aan t stippelen, met verf. word ik ook niet beroemd mee, maar is zo leuk om te doen (mandala dotting). Pinterest en YouTube, schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, nee ik zit nu niet te kleien 😄 maar dat heb ik ooit wel gedaan, ik heb ooit poppen gemaakt. Dat stippelen met verf, dat ken ik, dat lijkt me zo rustgevend. Ik heb ook wel eens mandalas ingekleurd was ook heel leuk.

      Verwijderen
  2. Met mijn vader nar Cobra museum geweest waar toen ook veel van Karel Appel hing en daar vonden we ook weinig aan, we hadden meer met beelden dus jou foto's vind ik wel leuk om te zien.
    Ik had een jeugdvriendinnetje dat ook Appel heette en zij hadden een schilderijtje van Karel in de gang hangen en portret dat heel grof was geschilderd en erg donker was. Grappig hoe zo'n herinnering na 6o jaar weer boven komt

    BeantwoordenVerwijderen