donderdag 14 april 2022

Een nieuwe wereld.

 Er is weer eens een nieuwe wereld voor me open gegaan.

In het kader van de pijn in m'n lies leek het me wel handig om ook eens naar m'n  inlegzooltjes te laten kijken, jaren geleden ben ik eens bij een podoloog geweest omdat ik van die zere voeten  had en zij heeft mij  zooltjes aangemeten. Na wat spierpijn liep ik weer als een tierelier. Door de toestand met manlief en omdat ik  geen pijn meer had heb ik nooit meer naar die zooltjes omgekeken maar nu dus wel, ik ben ze wel steeds trouw blijven gebruiken.  De podoloog van toen is verhuisd dus ik moest naar een andere en die noemt zich podotherapeut, oké het zal allemaal wel. 

Na  onderzoek kwam zij tot de ontdekking dat mijn linker knie iets naar binnen draait en dat m'n linker enkel niet soepel genoeg was waardoor ik m'n voet bij het lopen niet goed kan afwikkelen. 😱

Zij heeft toen manuele therapie toegepast  en dát is dus een geheel  nieuwe wereld voor me, nog nooit eerder meegemaakt. Na de behandeling zag ik inderdaad dat m'n enkel  buigzamer was maar ik zou dan ook verschil moeten voelen bij het lopen en dat was niet het geval. Maar ja, ik voelde sowieso  al niks aan die enkel. 

De zooltjes die ik had deugden niet, zij zei het iets vriendelijker, maar er moeten echt nieuwe zooltjes komen. 

Op dat moment slikte ik het allemaal als zoete koek,  zij zal er wel verstand van hebben maar later dacht ik: wie zegt mij dat zij er ook écht verstand van heeft? die vorige podoloog geloofde ik ook. 

Dat vind  ik wel eens lastig, dat je  afhankelijk bent van mensen, niet alleen op medisch gebied maar ook bij.v. bij de garage, waarvan je dan maar moet aannemen dat zij de wijsheid in pacht hebben. 

 Over een week krijg ik de nieuwe zooltjes en dan ga ik weer spierpijn krijgen is me al voorspelt. Fijn🤪.

Nou ja, we zien wel hoe het loopt ( ha, ha, wat een woordspeling 🤣 ) 

Allemaal een goede, pijnvrije dag 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Klopt dat is vrij lastig. Heb eerder slechte ervaringen gehad met podoloog. Loop nu bij irmand die bij reumacentrum is aangesloten. Maar ik had ook te lang gelopen. Omdat ik bij de vorige niet goed geholpen werd. Nou hopelijk ga het nu beter. Groetjes colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is wel verschil in een podoloog en een podotherapeut, iets met verschillende opleiding en de ene is hoger medisch opgeleid, maar ben te lui om het exact op te zoeken.
    Ik heb al jaren steunzolen en schoenen die verstevigd zijn ivm goede afwikkeling van voeten en nu krijg ik orthopedische schoenen nav een bezoek aan orthopeed en onderzoeken. Mijn middenvoetsbeentjes zijn erg verzwakt. Operatie en plaatje erop zetten kan ook maar is lange revalidatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik heb nu ook begrepen dat er verschil in zit, een podoloog kan een pedicure zijn die een extra cursus heeft gevolgd, een therapeut is hoger opgeleid.

    BeantwoordenVerwijderen