zaterdag 23 april 2022

Tja.........


 Tja, mensen wat vinden we hier nou van?

Splinter Chabot verscheen op het boekenbal in een jurk.

Hij draagt altijd  van die bijzondere kleren als ik hem op 't.v. zie.

Ik heb heel lang naar deze foto zitten kijken en getracht een mening te vormen.

Conclusie: ik vind het leuk  maar vooral  dapper.

Natuurlijk moet iedereen gewoon aan doen waar hij of zij zin in heeft maar zelf heb ik  daar toch wat moeite mee.


Ik hou b.v. van lange zigeuner ( mag je dat woord nog wel gebruiken? Nou ja vooruit) rokken. Gisteren zag ik er op de markt verschillende hangen in allemaal vrolijke kleuren en ik heb ze allemaal door m'n handen laten gaan maar  ik durfde het toch niet aan. 

Kan ik dat nog wel aan op m'n oude dag ?  Zal iedereen me met een vreemde blik na kijken? Moet je dat ouwe mens zien. Maar vooral: zal ik me er nog wel op m'n gemak in voelen? 

Ik weet precies wat jullie gaan zeggen :" NIKS VAN AANTREKKEN EN  GEWOON AAN DOEN " En dat vind ik zelf ook, maar toch............ Eigenlijk moet kleding vooral comfortabel zijn en moet je je er lekker in voelen, vind ik. 




Misschien moet ik een voorbeeld nemen aan Iris Apfel, 100 jaar jong en die doet ook gewoon aan waar ze zin in heeft. 
Maar ja, dat zit toch niet echt in me. Ik ga maar een gulden middenweg zoeken. SAAAAAAAIIIIIIIIII.

                                                           Hoe gekleurd is jullie kleding?

                                               Allemaal een goede, vrolijk gekleurde dag.🙋

9 opmerkingen:

  1. Kopen die rok! Of willen je dochters dan niet meer naast je lopen 🤣

    Ik hou enorm van kleur en fladderende rokken en jurken, bij voorkeur met ongelijke flappen en punten.
    Partner ziet me liever in wat klassiekere saaiere kleding, voel ik me vaak ook goed in hoor.
    Kwam afgelopen week bij de kringloop een little black dress (in maat 50 dus niet zo little) en daar ben ik heel blij ook mee, heb voldoende kleurige blouses, vesten en sjaals om dat aan mijn smaak aan te passen.

    En als ik dus een vrouw van zeker leeftijd met fladderende zigeunerrok zie zittend op dat bankje weet ik zeker wie dat is .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. doen!!!! en Iris Apfel volg ik al jaren, via Advanced Style, daar zijn alle modellen (heren ook) op leeftijd en zien er super uit. Een aanrader om eens te gaan kijken, is een blog met heeel veeel foto's. Je wordt er vrolijk van.
    Vroeger was ik kleurrijker dan nu, nu is het altijd zwart en het moet vooral nergens knellen en makkelijk aan/uit te trekken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Berber, ik ga daar zeker even kijken. Ik vind strakke kleren vreselijk, overal moet ook rek in zitten anders koop ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chabot mag dragen wat hij wil, zoals iedereen. Wat hij daar aan heeft staat hem trouwens mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je kunt ook op Instagram kijken, het blog is in 2020 gestopt (maar er is nog genoeg te zien daar).
    En zeker mag Bart Chabot dragen wat hij wil, iedereen mag dat. Wij lopen toch ook al jaren in broeken, waarom een man niet in een jurk oid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mijn hele leven gedragen waar ik zin in had dus ook zigeuner kleding want dat vond ik leuk en ik draag nog steeds af en toe die rokken. Pas nog een gekocht. Maar het belangrijkste vind ik wat jij schrijft.
    Maar vooral: zal ik me er nog wel op m'n gemak in voelen?

    En ik merk dat er nu dingen zijn waar ik me niet meer prettig in voel ook al vind ik ze leuk en droeg ik het vroeger wel als het zo uitkwam. . En dan laat ik dat dus maar hengen voor degene die zich daar nog wel prettig in voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik draag alleen kleding waar ik me prettig in voel, effen, geen dessins, maar wel kleuren. Bijna geen zwart meer, vroeger heel veel (dacht dat ik daar slank in leek en is nu niet meer nodig). Ik vind fladderdingen en asymmetrisch vreselijk!! (Sorry Lot ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij/zij aantrekt, maar zelf ben ik geen type dat in hele felle kleuren of buitennissige kleding gaat lopen. Voorheen droeg ik alleen zwart tegenwoordig ook wel groen tinten ,maar geen appeltjesgroen of zo. Meer donkergroen of sage groen en net als mevr. Niekje geen dessins. En ik ga ook rustig in mijn joggingbroek naar de supermarkt, maar niet als mijn vriend er is, die ziet me dan toch liever op zijn minst in een spijkerbroek.

    BeantwoordenVerwijderen