zaterdag 16 april 2022

Kranten.

De oogst van zaterdagochtend. 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd nauwelijks de krant  nog lees, ik wordt daar niet vrolijk van, al die ellende, maar een paar dagen geleden heb ik hem toch maar weer eens gepakt.
Ik kwam o.a. een column tegen van  Frank Hendrickx die via een berichtenservice communiceert met een Rus. In deze column beschrijft deze  Russische Jevgeni hoe hij en andere Russen de oorlog ervaren. Hij zegt :" Ik ben geen Rusland-hater maar een Poetin-hater, ik haat wat hij mijn land en de mensen aandoet" 
In dat stuk staat dat  heel veel Russen inmiddels  hebben ervaren hoe het in andere landen toegaat en dat dat het helemaal niet zo slecht is zoals  Poetin hen graag wil laten geloven. Maar dat er ook heel veel mensen zijn die nog nooit buiten Rusland zijn geweest en alles geloven wat ze op de Russische staatstelevisie zien. Dat zag je van de week weer; Oekraïne zegt dit en Rusland zegt dat, over hetzelfde onderwerp, wat is waar? Daardoor ontstaat er vaak onenigheid binnen families. 

Ik vond het een heel interessant stuk en heb geprobeerd om er foto's van te maken, helaas niet zo goed gelukt en een link doorsturen lukte me niet.😖 Er staat zoveel in dat het een beetje moeilijk is om allemaal na te vertellen.
Probeer het te lezen als het je interessant lijkt, interesseert het je niet of  wil je helemaal niet aan vervelende dingen denken op deze mooie dag, groot gelijk, gauw door scrollen, er zijn wel leukere dingen om je mee bezig te houden. 😃
Allemaal een goede, zonnige, vredige dag. 🙋‍♀️



 

1 opmerking:

  1. Het lijkt me toch zo vreselijk in zo'n land te moeten leven. En nog erger in een land waar oorlog is. Laten we ons maar bewust zijn van hoe goed we het hier hebben ondanks ook alle mindere dingen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen