dinsdag 12 april 2022

Medewerksters.

 Zojuist zat ik het blogje van gisteren nog even over te lezen en  het viel me op dat er over de vrouwelijke medewerkster,  Miep, totaal werd heen gewalst.

Miep het maakt niet uit wat jij zegt. Niet belangrijk.

Zegt dat iets over mij? Want ik heb het geschreven. Heb ik misschien ergens diep van binnen een probleem? 

Na lang zelfonderzoek............... nee. 😃

Ik ben geen held, heb geen grote mond🤔 maar ik ben wel eens voor een hele groep opgekomen. 

Ik heb hier vast wel eens verteld dat ik verkoopster bij C&A ben geweest. In een grijs verleden werd het pand verbouwd en op een gegeven moment was er een "vergadering" over hoeveel medewerksters er per afdeling moesten komen, alleen had m'n leidinggevende het steeds over poppetjes, drie poppetjes op de parterre, twee poppetjes op de eerste etage, een poppetje bij elke kassa enz. 

Ik heb toen "vriendelijk" gevraagd of ze het woord poppetjes alsjeblieft niet meer wilde gebruiken. Ik vond dat zó denigrerend, we waren mensen en zonder deze mensen zou het hele pand niet open kunnen.

Zó!

Ze heeft het niet meer gedaan, één keer vergiste ze zich maar toen zei ze er, met een scheef glimlachje, achteraan  :" o nee, dat woord mag ik niet meer gebruiken " 

Wat een opschepperij weer vandaag, gauw over tot de orde van de dag; de podotherapeut. Ik ben benieuwd.

Allemaal een goede, zonnige dag.🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad verkeerd gebruik van een woord.
    Ik had eens een collega die me als een soort robot behandelde. Ik heb hem fijntjee verteld dat ik een mens was die een machine bediende, ik was niet zelf een machine.
    Is later de leukste gezelligste collega van me geworden terwijl verder meer mensen moeite met hem hadden.

    Zelf vind het ik het ook zo vervelend als er over "de oudjes" of omaatje of vrouwtje wordt gesproken en geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. M'n dochter en ik maken er altijd grappen over als we weer eens met een monteur gesproken hebben, in de garage of van een verwarmingsketel of zoiets en je vraagt dan om uitleg, we hebben dan altijd het gevoel dat ze nog nét niet mevrouwtje zeggen.🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Go Ella go!! Je vindt jezelf niet dapper maar je hebt het toch maar mooi gezegd, wat een rotwoord 'poppetje'! Ook zo erg als een vrouw zegt dat ze een eigen bedrijfje heeft, een man zou dat nooit zeggen ook al is het bedrijf piepklein en zonder werknemers!

    BeantwoordenVerwijderen