dinsdag 19 april 2022

Pasen.

 Poe, poe, even bijkomen hoor, gisteren 6 mensen én een hond tegelijk op bezoek gehad en allemaal mee eten natuurlijk, dat ben ik door de corona toestanden helemaal niet meer gewend. Ik zag er wel een beetje tegenop want het was de eerste keer na het overlijden van manlief dat ik weer eens zoiets organiseerde en koken daar begin ik niet meer aan, dus had ik maar bij de visboer een visschotel besteld.  

Prima, ze hebben  zitten smullen. En natuurlijk verliep alles goed, iedereen hielp mee en we konden lekker buiten zitten,  daarvoor moest wel de halve tuin verbouwd worden ( de meubels, niet de plantjes 🤣) maar vele handen maken licht werk en na afloop hebben ze alles weer keurig terug op hun  plek gezet. Een geslaagde dag dus. 

Maar nu even pas op de plaats, ook prima.

Eigenlijk heb ik niks met Pasen, vroeger kreeg je een extra gekookt eitje en een sneetje krentenbrood en dat was het, maar nu is het zo commercieel allemaal,  gele dit en gele dat, nou dat doe ik allemaal niet hoor, een bos tulpen op tafel vindt ik genoeg. 

Over tot de orde van de dag, eigenlijk geen orde, eigenlijk gewoon even niks. 

Allemaal een goede, nikserige dag. 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Ik heb wel veel gele decoratie in de kamer gezet. Ooit kaarsen in de vorm van zonnebloemen en kuikentjes, haasjes gekocht en die staan nu uitgestald. Ook gele eivormige kaarsen in bijpassende vaasjes.
    We aten kerstbrood dat nog in de vriezer lag! 🤣🤣 Doen ze in de winkel ook wel eens wata van vorige feesten over is denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog iemand die niks heeft met Pasen. Vroeger wel want dan zorgde mijn moeder voor een mooie doos vol lekkere eitje, een waar snoepfestijn! Was ieder jaar dezelfde hergebruikte paasdoos, kwam ik pas jaren later achtter!

    BeantwoordenVerwijderen