zondag 17 april 2022

Geluk hebben.

 


                               Gisteren weer zo'n fijn fietstochtje gemaakt.

Wat  ben ik toch een geluksvogel dat ik dat nog kan. Toen ik laatst bij de fysiotherapeut was vroeg ik aan hem:" Ik wil graag fit en soepel honderd worden, hoe doe ik dat?"

Zijn antwoord was :" geluk hebben". En ik dacht : dat is waar, ik ken genoeg mensen die altijd gezond geleefd hebben maar dan toch opeens een vreselijke ziekte kregen en binnen de kortste keren dood gingen.

Kijk, gezond leven helpt misschien wel, maar verder moet je GELUK hebben.


En dat heb ik, niet alleen omdat ik nog kan fietsen  maar ook omdat ik tijdens dat fietstochtje  hem/haar gezien heb, jawel, de grutto.

                                                      én de kievit.


én de tureluur maar die wilde niet op de foto. Misschien kunnen ze daar ook nog even een spandoek voor ophangen : 

                                     VOGELS WÉL STIL BLIJVEN ZITTEN !!!

                                    Allemaal een goed en  gelukkig Pasen. 🙋‍♀️


8 opmerkingen:

  1. Ja bloemen fotograferen is makkelijker 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  2. postzegels? sigarenbandjes? suikerzakjes?
    je moet zeker geluk hebben en ook al kan ik niet meer fietsen en de deur niet meer uit heb ik het toch prima naar mn zin. er zelf iets van maken en soms aanpassen aan de omstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Berber, dat vind ik zo ongelofelijk knap van je, niet de deur uitkunnen en het toch naar je zin hebben.Petje af. Maar wat bedoel je met postzegels enz.? Verzamel je dat allemaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lot schreef dat bloemen fotograferen makkelijker is. Maar die kunnen ook bewegen. Postzegels etc. liggen stil...nee, ik spaar ze echt niet.
    Ik spaar kookboeken, nou ja, ik koop ze te vaak en lees ze van kaft tot kaft, heerlijk. En kleuren, in kleurboeken maar ookj op mn Iphone, Happy Colors, verslavend. Fijne 2e Paasdag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooooo nou snap ik het🙈 ja kleuren is leuk,een tijd geleden heb ik mandala's ingekleurd, verslavend.

      Verwijderen
  5. Leuk stukje Ella! De grutto is de vogels des vaderlands geloof ik.... ik zou m niet herkennen, ik weet net het verschil tussen een mus en een duif. Geluk, hij heeft gelijk. Ik ben jaren superfit geweest en heb sinds enige tijd klachten mbt mijn zenuwen. Ik hoor hier binnenkort meer over, maar ik heb er een slecht gevoel bij. Toch blijf ik doen wat ik deed want ik laat me voorlopig nog niet klein krijgen door mijn klachten, dat kan altijd nog.

    BeantwoordenVerwijderen