maandag 19 september 2022

Foto's.

 Gisteren met oudste naar het Stedelijk Museum in Amsterdam geweest. Ik heb m'n ogen uit gekeken, wat een afwisselende collectie. 

We gingen speciaal voor het wandkleed van El Anatsui gemaakt van flessendoppen. Hier wat foto's, steeds verder ingezoomd.






Er zijn niet alleen doppen gebruikt die omgebogen zijn en met ijzerdraadjes aan elkaar gemaakt zijn maar ook die dingen die om de hals van een fles zitten ( ik weet niet hoe die heten ) Ik vond het heel indrukwekkend.

Met afwisselend bedoel ik dus dit: van heel modern naar schattige bloemetjes.


En van een enorm van touw geweven "ding" tot lieve engeltjes met een varken.


Gelukkig was er ook nog "oude" kunst dat is toch iets meer voor mij.



Het was leuk, ik heb me kostelijk  vermaakt. Ook nog gezellig geluncht en daarna moe maar voldaan weer  naar huis.
Allemaal een goede, gezellige dag 🙋‍♀️





5 opmerkingen:

  1. Met school ben ik vaak in het Stedelijk geweest maar kan me herinneren dat er toen nog heel lang alles hetzelfde was. Nu zijn er veel meer verschillende wisselende tentoonstellingen.
    Ik heb een jaar op de huishoudschool er tegenover gezeten in de Gabriel Metsustraat. Later besef je pas hoe bijzonder sommige dingen waren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sterkte vandaag Ella, ook voor je (klein)kinderen en schoonzoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch mooi hè: je kunt altijd blijven kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi wandkleed, ben weer geïnspireerd om naar het Stedelijk te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen