dinsdag 13 september 2022

Wat dingetjes.........

 Ik ga het even hebben over wat dingetjes die me soms opvallen:

B.v. 

Dat er nu eindelijk iemand bedacht heeft om het papier en plastic van bloemen af te halen die op een gedenkplek worden neergelegd. 

Ik heb het zo vaak gedacht als ik weer ergens zo'n berg plastic met daaronder bloemen zag liggen. HAAL DAT PLASTIC ER AF. Dat is toch veel mooier en bovendien minder milieuvervuilend. Maar nu zag dat ik iemand daarmee bezig was bij het paleis van Konining Elizabeth. Eindelijk.

Wat me ook de laatste tijd opvalt is dat mensen het tegenwoordig over een " koffietje " hebben. 

" zullen we eerst even een koffietje doen?" Hoezo? Ga je het uit een heel klein kopje drinken of zo? Ik weet ook niet waarom me dit opvalt, ik hoor mezelf vaak genoeg zeggen  ( nou ja vaak ):   " zullen we een  wijntje nemen?" En dan schenk ik het ook niet in een klein glaasje, nee hoe groter hoe beter🤣🤣🤣 

Wat ik ook altijd bijzonder vind is als een volwassen iemand het over zijn of haar papa en mama heeft.  Dat je je ouders papa of mama noemt is prima. " mam , gezellig dat je er bent ". Maar als ik een volwassen persoon hoor zeggen:" Ik ga straks even bij papa op bezoek" dan denk ik : hallo, hoe oud ben je? Ik heb het echt iemand horen zeggen 😲

Nou jullie merken wel dat ik op dit moment  niet veel te doen heb want anders zouden deze dingen echt  niet opvallen, dan heb je wel belangrijkere dingen aan je hoofd. Maar dat gaat nu anders worden, ik ga straks naar de eerste les van Psychologie in het dagelijks leven. Bij de VU. Alsof dat zo belangrijk is 🙃 maar ik ben heel benieuwd. Spannend. 

Allemaal een goede, spannende dag 🙋‍♀️


10 opmerkingen:

  1. Stukje naar mijn hart, dat plastic moet weg, hoorde dat er ook boterhammen met marmelade tussen lagen en beertjes Paddington omdat ze daarmee had ontbeten en er een filmpje was gemaakt.
    Hoe kom je op dat domme idee om dat tussen de bloemen te leggen. Eet het lekker thuis zelf op en herdenk die bijzondere vrouw zo.
    Veel plezier met de cursus en hopelijk zien we dat in je blog terug.
    Ik ga boodschappen doen in Belgie, goedkopere boter, melk, cola, sommige kazen, chocolade en benzine en LPG.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik denk dat die dingen je opvallen JUIST vanwege de mentale voorbereiding op die cursus...
    Psychologie in het dagelijks leven, dat sluit toch naadloos aan op de zaken die je opvallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn veel oudere halfzus sprak ook altijd over papa. Ik heb hem nooit zo genoemd. Ik snap je verbazing daarover

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of mijn broertje van 60. Haha. Ik irriteer mij ook zo aan dit soort dingen.
    en aan nog veel meer. jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een schoonzoon die zijn ouders pappa en mamma noemt als hij het over zijn vader en moeder heeft. Zij geven ook zo nu en dan een flink geldbedrag. Het zijn heel aardige mensen die hun leven goed voor mekaar hebben. Dat het voor mij lastig is begrijpt mijn dochter. Tja.
    Ik wens je een leerzame cursus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. koffietje, theetje....of je het uit een vingerhoed(je) drinkt...
    we krijgen vast hele wijze opmerkingen van je, na die les (en daarna nog veel meer wijsheid)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt gelijk. Tegen mijn vriendin zeg ik. Hallo lief vriendinnetje. Maar jou vertel ik dat ik een lieve vriendin heb. 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die dingen vallen mij ook op en sterker nog: ik erger me er aan. Een beetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen! Ik ben het helemaal met je eens over het plastic en de verkleinwoordjes! Vooral dinnetje, mannetje, vrindje! Bah! Maar ..mijn volwassen dochter zegt nog steeds papa en mama tegen ons en daar ben ik blij mee! :D Von.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als import-Noordeling valt het mij op, dat het hier heel normaal lijkt te zijn om het te hebben over papa en mama, waar in Brabant dan weer ons pap en ons mam wordt gezegd. Dus misschien is het streekgebonden? Goed dat het papier en plastic wordt gescheiden van de bloemen, maar hoe bedenkt iemand een boterham met marmelade ertussen te leggen? Trek je het ongedierte ook nog eens mee aan, schieten er opeens ratten uit de bloemenzee.

    BeantwoordenVerwijderen