woensdag 14 september 2022

Yeah....

 Yeah, ik ben voor het eerst van m'n leven in een Universiteit geweest en ik vond het geweldig. 

Dat zullen veel mensen misschien gek vinden maar het was in  mijn  tijd ( 60 jaar geleden) gewoon niet zo dat meisjes gingen studeren. Je ging naar de huishoudschool, dan had je nog even een baantje en dan ging je trouwen en kinderen krijgen. En iedereen vond dat normaal en er werd verder niet over nagedacht. Althans in mijn familie en omgeving.  Mijn ouders hadden alleen lagere school.

 Maar ik wilde ook niet verder leren hoor. Ik had een vriendinnetje die een jaar ouder was en als ik lekker  buiten ging spelen dan moest zij huiswerk maken, nou dat ging  ik echt niet doen.

Later kreeg ik spijt en heb ik  alsnog de moeder mavo  gedaan.

M'n kleindochters ( 18 en 20 )  keken me totaal verbijsterd aan toen ik vertelde dat ik op m'n 19de trouwde en op m'n 2oste m'n eerste kind kreeg. Je zag ze denken: was je wel goed? 

En nu volg ik dus de cursus PSYCHOLOGIE IN HET DAGELIJKS LEVEN . Het duurt 10 weken, je hebt geen boeken nodig en je krijgt geen huiswerk, helemaal in mijn straatje dus 😀. 

Het was leuk,  een enthousiaste, makkelijk pratende docent en ongeveer 30 cursisten en nog een aantal online. Je kunt kiezen, fysiek aanwezig zijn of de les online volgen, ik vind fysiek leuker.

En ik vond het héél interessant. Het was nu nog een beetje een inleiding op wat allemaal  komen gaat maar  ik verheug me er op. 

Vandaag weer naar de therapeut voor een rugbehandeling, volgens de planning de laatste maar ik weet het niet, het gaat heel langzaam steeds een beetje beter maar het is nog niet weg. We gaan het meemaken.

Allemaal een goede, gezellige dag 🙋‍♀️

P.s. Berber de wijze opmerkingen gaan nog komen.🤣🤣🤣

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je het zo leuk vindt. Echt studeren kan altijd nog, een oud collega is op haar 80e afgestudeerd als theologe. Je hebt een leuke tijd en je hoeft er verder niks mee maar je hebt wel een opleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. neem de tijd er voor, maar dan komt er toch iets wijsssss!!!!
    ik heb gisteren een robotstofzuiger gekocht...wat is dat handig (handig voor mensen, vooral vrouwen, met een slechte en pijnlijke rug)

    BeantwoordenVerwijderen