woensdag 21 september 2022

Verbijstering.

 Toen ik in het  museum was heb ik steeds met heel veel verbazing rondgelopen over het feit dat mensen zo ontzettend creatief kunnen zijn, op een gegeven moment zei m'n dochter :" doe je mond dicht " want die was letterlijk open gevallen.

Maar er was nog iets anders waar ik met verbazing of eigenlijk met  verbijstering naar heb gekeken.

Na afloop liepen we nog even door de P.C. Hooftstraat,  de duurste winkelstraat van Amsterdam  en ik zag daar mensen in de rij staan om binnen gelaten te worden bij winkels van b.v. Dior, Gucci en Versace. 

IN DEZE TIJD IN DE RIJ STAAN BIJ EEN WINKEL WAAR ZE VOOR WEET IK VEEL HOEVEEL GELD HEBBEDINGEN VERKOPEN. 

Ik kon m'n ogen niet geloven, je hoort niet anders dan dat mensen niet rond kunnen komen en dan zijn er mensen die bereid zijn om buiten te wachten tot ze naar binnen kunnen om hun geld aan onzin dingen uit te geven want laten we wél wezen ze verkopen daar geen dingen waar je niet buiten kunt.

Bij de voedselbank en een paar uur vliegen hier vandaan staan mensen in de rij voor eten en drinken.

Ik snap er niets van. Ik ben er nog ontdaan van.  Wat zit het toch scheef in de wereld.

Allemaal een goede, normale dag. 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Rare wereld en vaak ook een nare wereld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amalia stapte met een japon van €100 met een hoedje van haar moeder in de koets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de Beijenkorf zag ik mensen in de shop in shop in de rij staan om daar binnen te mogen. Netjes voor een koordje.

    BeantwoordenVerwijderen