zaterdag 24 september 2022

Tja......

 Tja, vandaag wordt het even een lastige, drukke dag. Manlief zou vandaag 82 geworden zijn. De tweede verjaardag dat hij er niet meer bij is. De eerste keer was 4 dagen na zijn overlijden en inplaats van bij die verjaardag stil te staan waren we toen zijn kamer in het verpleeghuis leeg aan het halen.

Het voelt niet goed om het zo voorbij te laten gaan en dus komt het grut hier eten, 6 man sterk. Omdat ik mezelf heb voorgenomen om met zo min mogelijk stress te leven ga ik niet koken. Ik heb een visschotel besteld maar ik ga wel even een pan kippensoep maken en dan lekker  ijs met slagroom toe. 

Tja...... nu ik die eerste zin nog eens over lees realiseer ik me dat jonge weduwen nu denken: wat zeur je nou? Jullie hebben een lang leven samen gehad. En dat is ook zo. 

Dus.... even verstand op nul, doen wat er gedaan moet worden en er een gezellige dag van maken met veel herinneringen en met een lach en een traan.

Allemaal ook een goede, stressloze dag 🙋‍♀️

7 opmerkingen:

  1. het maakt toch niks uit op welke leeftijd je partner verliest? Verdriet is hetzelfde en jonge weduwen hebben nog een leven voor zich met kans op een nieuwe partner.
    Als oudere moet je daar ook niet meer aan denken
    Ik wens je toch een prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Angry, old wife
    Hierbij wil ik even reageren op je berichtje.
    Ik vind dat je helemaal niet zeurt, ook al heb je zo'n lange tijd met elkaar doorgebracht en mag je daar dankbaar voor zijn...het verdriet om je man die er niet meer is mag er toch ook zijn?
    Mijn man overleed toen hij 54 was , dat was verschrikkelijk en heeft er behoorlijk ingehakt bij mij, maar ik vind dat op welke leeftijd dit ook gebeurt je mag rouwen en verdrietig zijn.
    Soms denk ik wel eens dat het misschien bijna moeilijker is je geliefde, na een heel leven samen kwijt te raken.Je bent dan zelf ook ouder en misschien minder weerbaar en minder in staat jezelf weer oo re richten en verder te gaan...
    Maar vergelijken heeft geen zin, iedereen heeft recht op zijn eigen verdriet.
    Geef jezelf die ruimte.
    En maak er morgen maar een mooie dag van met het grut.
    Liefs van Cornelie
    ( ps ik lees je altijd, maar ben eigenlijk niet zo'n reageerder 😏)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de laatste anomie’s sluit ik me aan.
    Als je jonger bent kun je na verloop als het ergste verdriet en schok voorbij is weer bouwen .
    Ook al is dat met een lach en een traan.

    En na een leven lang samen is het niet meer eenvoudig.

    Voor jullie een mooie en verdrietige dag .
    Met herinneringen die voor een glimlach zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je iets niet hebt gedaan al die tijd, dan is dat zeuren. Ik wens je een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sterkte vandaag Ella, en toch een gezellige dag met je (klein)kinderen en schoonzoon. Er zullen best een paar traantjes worden gelaten, maar ook de mooie, leuke en gezellige momenten met zn allen worden aangehaald. Vis, kip, ijs....ik kom voor minder mn bed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom hier toevallig (zo af en toe) langs. Vooral de naam waaronder je blogt mij aanspreekt!
    Het leven is geen wedstrijd, ook geen wedstrijd in leed. Jong je partner verliezen is heel naar - want nogal eenzaam, omdat veel mensen om je heen zich niets kunnen voorstellen bij het ineens-zonder-partner-verder-moeten. Als je oud(er) bent is het - volgens mij, ik heb er geen ervaring mee - ook een klus, want je bent minder flexibel, wat meer kwetsbaar dan wanneer je "in de bloei van je leven" bent, en je bent ingesteld op een leven samen - en moet het dan ineens in je eentje uit gaan vogelen. Ik wens jou, en alle anderen die hun partner verloren - veel sterkte, en lieve mensen om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag een lach en ook een traan, maar dat mag toch? Geniet van je gezelschap en alle lekkere dingen en denk terug aan alle mooie momenten die jij en je man samen hadden. Het verdriet bij het verlies van een partner ken ik gelukkig niet, maar ik denk dat ik me wel kan voorstellen hoe ingrijpend dat is. Sterkte én plezier vandaag. xx

    BeantwoordenVerwijderen