zondag 4 september 2022

Netflix verstandig?

 Gisteren heb ik me bezig gehouden met de tv die in de kamer in het verpleeghuis van manlief heeft gestaan.  Die hadden we na  het leeghalen van de kamer zolang even in een rommelkamertje gezet. 

Wat doe je daar mee? Op marktplaats zetten had ik geen zin in, teveel gedoe, in de huiskamer heb ik een goede tv, een bijna nieuwe tv breng je ook niet naar de kringloop en verder ken ik  niemand die een tv nodig heeft

Dus ja.......

In m'n slaapkamer stond nog een ouwetje maar ik kijk nooit meer televisie als ik in bed lig en dat bevalt me prima en om nou al die moeite te doen voor iets wat je toch niet gebruikt? Geen zin in. 

Maar gisteren bedacht ik: misschien komt er wel weer eens een tijd dat ik weer wel in bed tv ga kijken dus toch maar even proberen of ik hem om kan wisselen en aan de praat kan krijgen. Dan kan die ouwe naar de kringloop.

Bij die oude moest er een paar jaar geleden een  kastje van Ziggo tussen maar ik dacht dat dat bij deze nieuwe misschien niet nodig was en dat ook  was zo, kabeltje hier,  kabeltje daar en hij deed als een zonnetje. 

Toen bedacht ik dat ik misschien dan ook wel Netflix op deze tv kon installeren maar meteen bedacht ik dat dat misschien niet zo verstandig zou zijn want de verleiding om voor het slapen gaan  nog even een aflevering van een serie te kijken en dan nog een  en dan nog een zou dan wel erg groot worden dus beter maar van niet.

 Maar ik kon het toch niet laten, ik wilde toch wel even weten of het kon, dus wachtwoord hier, wachtwoord daar, en vol spanning wachten of het zou lukken, maar nee ik moest m'n router controleren kreeg ik in beeld, dus waarschijnlijk moest dan toch dat Ziggo kastje ertussen of zo iets en dat heb ik maar niet meer geprobeerd, laat ik verstandig doen dacht ik bij mezelf en het hierbij laten.

Op de één of andere manier heb ik toch het gevoel dat ik nuttig bezig ben geweest.

Allemaal een goede, verstandige dag 🙋‍♀️

P.s. Lot gecondoleerd met je oom ook al was hij dan 97 het is toch weer een familielid dat weggevallen is. 

3 opmerkingen:

  1. Nou... als je zo hebt lopen rommelen dat er daarna iets naar de kringloop kan, ben je per definitie nuttig bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap dat jij dat kan. In bed TV kijken is bij mij de favoriete plek. Je hoeft niet meer. Niet meer te douchen of de hond uit te laten is allemaal al gedaan. Netflix vind ik zeker niet verslavend eerlijk gezegd. Zie op NPOplus veel meer programma's/films/series die bij mij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je condoleances.
    Het was een mooie emotionele bijeenkomst, veel foto's en speeches. De locatie was heel mooi (Yarden Haarlem) en de koffie met cake en petite four buiten in de prachtige buitenruimte.

    BeantwoordenVerwijderen