maandag 1 mei 2023

De jongen.

 Zo zit je op een gewone zondagochtend in een boekje te bladeren en dan kom je iets tegen wat je helemaal niet kende, wat je nog niet eerder gezien hebt maar wat toch heel bekend schijnt te zijn en veel succes heeft. 

En dat was een reportage over het boek: DE JONGEN, DE MOL, DE VOS EN HET PAARD van de schrijver/tekenaar CHARLIE MACKECY.


Het is een bundeling van tekeningen met daarbij korte dialogen tussen de verschillende hoofdrolspelers, een jongen, een mol, een vos en een paard dus.


Het is in Nederland het best verkochte boek van de afgelopen vijf jaar, ik had er nog nooit van gehoord.😯

Ik hou erg van spreuken, gezegdes en wijze levenslessen, nou dit boek staat er vol mee.


De mol: 
 '' de meeste oude mollen die ik ken, zouden willen dat ze minder naar hun angsten hadden geluisterd en meer naar hun dromen' 
 Iets om over na te denken, zeker als je nog jong bent.
'Wat is het moedigste dat je ooit hebt gezegd?'
vroeg de jongen.
'Help' antwoordde het paard.

Met deze tekening is het ooit begonnen.

Ik was helemaal verbaasd. Wat een interessant boek.

Allemaal een goede, interessante dag.🙋

Berber, sterkte met je lift.

5 opmerkingen:

  1. Ik bestelde het boek in de coronatijd en het was toen een soort oppepper

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg de Instragram site ervan, fijn bijna elke dag een nieuwe tekening te zien en de tekst te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek en vind het prachtig. Zou het liefst de mooiste tekeningen eruit halen en ophangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed idee Lot, instagram volgen ga ik ook doen.
    AOW-tje...de lift is geïnstalleerd. perfect!! het goed gaan zitten is nog ff wennen ivm mn rug, maar dat komt goed. Uitstappen gaat stukken makkelijker dan ik dacht. Helemaal blij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gefeliciteerd met je lift, zal het een stuk makkelijker voor je maken.

      Verwijderen