maandag 29 mei 2023

Stil.

 Het is al een paar dagen een beetje stil hier en dat komt omdat ik een goed boek heb. En dat is dit boek:



De man van de hoofdpersoon gaat de Camino lopen omdat hij dankbaar is dat hij maagkanker heeft overleefd. Tijdens deze voettocht pleegt hij zelfmoord. Lotte zijn vrouw vind dit heel vreemd en gaat op onderzoek uit, al doende komt zij er achter dat haar man niet de man was die hij zei dat hij was. Hij zei dat hij gevlucht was uit voormalig Joegoslavië tijdens de Bosnische oorlog  en hij wilde er verder niet over praten en werd ook heel boos als zij het er wel over wilde hebben.

Omdat zij wil weten wat er op die wandeltocht is gebeurd en wie haar man dan wél was gaat zij een jaar later precies dezelfde tocht maken. Tegelijkertijd heeft zij contact met mensen in voormalig  Joegoslavië die voor haar gaan uitzoeken welke identiteit haar man dan wel had. 

Om het een beetje spannend te maken wordt ze tijdens deze tocht stiekem  gevolgd door een man die haar dood wil maken maar dat moet dan wel op een ongeluk lijken.

Dus wat zit hier allemaal achter? Was haar man soms een oorlogsmisdadiger en wil men dat in de doofpot stoppen? Ik ben pas op een derde van het boek dus ik weet het nog niet maar het is dus wel een boek wat ik steeds weer pak.

Ik vind het een goed boek omdat de schrijfster zich dus heel goed heeft moeten verdiepen in de Bosnische oorlog maar ook in hoe het is om een Camino te lopen. ( stond ooit ook op m'n to do lijstje 😥) 

Ik vind het heel bewonderenswaardig dat iemand zoveel  moeite doet om onderzoek te doen, dat is toch andere koek dan een "wie heeft het gedaan" boek. Ook knap hoor dat doe ik ze ook niet na.

Maar ik verveel me dus niet.

Allemaal een hele goede dag, 🙋

P.s. reactie armstoel, Berber,🙈😂😂😂 stel je voor dat ik die oor fauteuil  niet had weggegooid maar door deze stoffeerder had laten bekleden, hoe zou die er dan nu hebben uitgezien? 

5 opmerkingen:

  1. zolang het geen bloemkooloren waren, zal het er vrij redelijk uit hebben gezien. als er maar geen haren inzitten....
    geniet van je boek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze lieve Hera is zaterdag overleden, het ging snel de laatste week dus we zagen het aankomen maar toch komt het hard aan. Je beseft dan pas hoeveel plaats, tijd en energie je aan zo'n beestje besteed en ook liefde terug krijgt. Al je routines worden anders.
    Vrijdag heeft ze nog heel even op haar buitenbed gelegen dat ik speciaal van zolder had gehaald. Eind september schreef ik dat ik dat had gewassen en niet verwachtte dat ze er nog op zou liggen. We waren al blij dat ze dit jaar haalde.
    Maar het is geen lijden geworden en we hebben er vrede mee, we hebben alles gedaan wat we konden haar . leven tot het laatst fijn te hebben.
    Eind vd week gaan we een paar dagen weg nu het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gecondoleerd Lot, dat is heel triest ook al weet je dat het gaat gebeuren. Vergeten doe je haar toch nooit. Veel sterkte

      Verwijderen
  3. Bedankt voor de boekentip. Lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen