woensdag 17 mei 2023

Mensen met borsten.

Hoeveel mannen met borsten kennen jullie? 
Laatst heb ik naar een discussie zitten luisteren over topless mogen zwemmen in een zwembad
 In Amsterdam heeft iemand aan de gemeenteraad gevraagd waarom mannen wel met ontbloot bovenlijf mogen zwemmen en vrouwen niet.
Het viel me op dat een van de dames die daarover aan het praten was het consequent over mensen met borsten had:
'mensen met borsten voelen zich nu gediscrimineerd' 
Dat vond ik dan wel weer grappig, ik ken niet zoveel mannen met borsten maar toen werden  de gender problemen erbij gehaald want er zijn ook mensen met borsten die zich geen vrouw voelen.
O ja, natuurlijk.

In eerste instantie werd ik een beetje geïrriteerd, wat een gezeur, ga iets nuttigs doen, maar gaandeweg de discussie begon ik wel te begrijpen wat die mevr. bedoelde, die borsten staan voor gelijke behandeling voor zowel  mannen als vrouwen. 

Het was een nog jonge dame die deze vragen in de gemeenteraad had gesteld en nog vol optimisme want toen aan haar de vraag werd gesteld hoe het dan met de veiligheid gesteld was van deze mensen met borsten omdat er nu al veel vrouwen in zwembaden werden lastig gevallen, en zou dat dan niet erger worden antwoordde ze: 
'Dan moeten we de daders en de eventuele toekomstige daders beter opvoeden' 
en  daarom had ze ook meteen een zak  geld gevraagd voor voorlichting lessen op scholen.

Ben ik nou een cynische oude vrouw dat ik denk: gedoemd te mislukken. Dat gaat je niet lukken. Wat dat betreft heb ik niet zoveel vertrouwen in de mensen zonder borsten.
Natuurlijk zou het moeten kunnen, lekker topless zwemmen, vrijheid blijheid en het is goed dat er weer eens aandacht aan besteed wordt maar het is denk ik vragen om moeilijkheden. 

Nou ja, allemaal niet mijn probleem, ik zwem sowieso niet meer, maar ik hou wel m'n hart vast voor m'n kleindochters.
Wat vinden jullie, wel of niet topless?
Allemaal een goede zonnige dag  🙋

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het zwembad geen plek om topless te zwemmen. Ik ben niet preuts maar dit gaat me echt te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou het heerlijk vinden, geen knellende bandjes. In mijn vorige woonplaats ging ik ook graag naar een naaktstrandje en vroeger was het op het strand ook normaal om topless te zijn. Met een eerder vriendje een week op naturistencamping geweest, was ook zo fijn.
    Ik denk dat het wel kan als de regels bij het desbetreffende zwembad duidelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een topless vrouwenuurtje, dat lijkt me wel leuk. Om te wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mij altijd op valt als ik op het strand zit, is dat voornamelijk de wat oudere dames topless nog lopen.
    Persoonlijk heb ik niet de behoefte om die hangende lellen te zien.
    De jeugd heeft de zaakjes wat beter bedekt. Al hoe wel...

    BeantwoordenVerwijderen