dinsdag 2 mei 2023

Losse dingetjes.

Zomaar wat losse dingetjes die door m'n hoofd gaan:

- Ik ben dus een jaar lang naar een therapeut geweest. Op de televisie werd gemeld dat er een nieuw geneesmiddel is tegen kinderleukemie. 

Volgens mij schrijf je deze twee woorden- therapeut en leukemie- toch echt met een eu waarom hebben sommige mensen het dan over een therapuit en luikemie? 

- Waarom wijzen mensen onmiddelijk naar "de overheid"  b.v:  de bevrijdings festivallen komen er weer aan maar ze zijn bang dat ze daar niet mee door kunnen blijven  gaan want het wordt te duur en dus moet de overheid maar even bijspringen.

In mijn ogen veel te makkelijk, bedenk zelf een oplossing. Waarom zou ík (de belastingbetaler) mee moeten betalen aan een festival waar ik toch niet naar toe ga? 

- In het kader van dat ik m'n leven soms zinloos en doelloos vind,  heb ik laatst bij de kledingbank, toen ik daar toch was om kleding naartoe te brengen, gevraagd of ze daar nog vrijwilligers nodig hadden, helaas, niet dus. Misschien ben ik daar ook wel te oud voor.

Voor degenen onder ons die  het fenomeen kledingbank niet kennen, het is net zoiets als de voedselbank maar dan voor kleding.

- dat oplichters soms echt dom zijn; gisteren een mailtje gekregen van een onduidelijke afzender dat ze met een pakketje voor de deur hebben gestaan maar dat er niemand thuis was, of ik even m'n adres gegevens door wil geven zodat ze langs kunnen komen want er moet even voor het pakje  getekend worden. Daaronder  een rode knop waar ik  op moest klikken.

Ten eerste: als je al voor de deur gestaan hebt, dan héb je mijn adresgegevens en ten tweede: ik heb niets besteld. Maar ik kan me voorstellen dat men daar makkelijk in trapt. Ik weet niet wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

 Berber wat fijn dat je zo blij bent met je lift, dat maakt het leven misschien ietsiepietsie makkelijker. Wat het leven niet makkelijker maakt is de belastingdienst maar daarover later meer.

En Lot, ik volg Charlie Mackecy nu ook op Instagram. Leuk.

Allemaal een goede, gezellige dag 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. Ik kreeg een mailtje van de energiemaatschappij dat ik de laatste 2 maanden van het lopende contract niet hoef te betalen! Dat zou te maken hebben met het prijsplafond, nou heb ik me daar nog nooit in verdiept, we vonden het een redelijk contract in juli vorig jaar. Het e-mail adres klopt maar ik ga toch niet op de link klikken, maar me er een vd komende dagen eens goed naar kijken. Eigenlijk vind ik het lastig, we hebben al 2 maanden 190 euro gehad zoals iedereen en dan zou ik nu ook weer wat krijgen, terwijl wij dat eigenlijk niet zo nodig hebben. Ik lees mee op een fb groep over en van minima en daar vinden ze constant dat het allemaal te lang duurt voor ze krijgen waar ze recht op hebben. Ik snap dat veel mensen het moeilijk hebben maar een goed systeem optuigen op automatiserings gebied is echt tijdrovend en lastig meteen goed te doen , en "de overheid" is natuurlijk bang voor een tweede toeslagenaffaire.
    Leuk dat jullie ook op instagram gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lot, ik betaal sinds maart niets meer bij de Delta, tot de eindafrekening (in augustus), Ik zet het bedrag toch maar apart elke maand, je weet nooit of ze nog iets kunnen bedenken waardoor ik het wel zou moeten betalen, achteraf. Ik heb een vast contract, nog tot 01.07.2024.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. AOW-tje, de lift is ideaal. Naar boven gisteravond, 1e keer alleen, was ff diep ademhalen, maar ging heeel goed. Naar beneden voelde vanmorgen ook weer anders, maar ging ook prima. Ben er superblij mee en maakt mn leven idd een stuk beter (wat trap lopen betreft dan).

    BeantwoordenVerwijderen