zaterdag 6 mei 2023

Het bos.

 Nadat ik dat zorgelijke stukje heb zitten schrijven ben ik naar het bos gegaan. Eerst naar de pannenkoekenboerderij waar ik een salade, een vegetarisch broodje en een glas gemberthee heb genuttigd ( mijn hemel wat was ik weer gezond bezig 🙈🤣) 

Het stomme is: ik kom regelmatig bij deze boerderij maar een pannenkoek heb ik er nog nooit gegeten.

Daarna heb ik een wandeling gemaakt waarbij ik de mooiste dingen tegen kwam.

Het zullen misschien geen bijzondere plantjes zijn. ik heb er geen verstand van maar ik vind ze mooi.


Als je dat toch ziet dan kun je je bijna niet voorstellen dat het slecht gaat met de natuur. 

Zelfs in deze knotwilg met z'n gespleten stam zit weer volop leven, ik blijf het een wonder vinden.



Dit moet een xylofoon voorstellen, een kunstwerk van Hans van Dorp, het is dat er een bordje bij stond anders had ik het niet gezien, 

Op elke stam zit iets bevestigd en nu is het de bedoeling dat je daar met een stok ofzo op slaat ( heb ik niet gedaan) dan hoor je een bepaald klank en dan het liefste met meerdere mensen tegelijk dan kun je samen muziek maken. De weide waar dit werk staat heet dan ook de muziekweide. ( hoe kom je er op🙃 )

Ik hou er van. Ik vind het heel leuk dat de gemeente geld en moeite aan  dit soort dingen  wil besteden.

Er is dus niet alleen maar kommer en kwel in de wereld.

Allemaal een goede dag🙋

5 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk, die xylofoon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee niet alles gaat verkeerd en er is nog ruim voldoende te genieten. Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dit positieve bericht. Naar mooie dingen moet je tegenwoordig soms wel zoeken maar wanneer je kijkt zie je ze wel.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ella, er zijn vreselijk veel nare dingen helaas, soms denk ik ook wel dat er niets meer is om positief over te zijn. Dan zie ik wat moois of ik lees iets over iemand die iets moois doet en dan ben ik ook weer blij gestemd. Het zit 'm in kleine dingen. Jouw foto's zijn daar een voorbeeld van. Lekker hoor, die lunch! Neem je volgende keer wel een pannenkoek?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedereen kijkt met zijn/haar eigen ogen naar de wereld he. Zo zie je mooie dingen en zo is het kommer en kwel waar je graag verandering in aan zou willen brengen.

    BeantwoordenVerwijderen