maandag 15 mei 2023

Fietstocht.

Zaterdag heb ik voor het eerst dit jaar weer eens een wat langere fietstocht gemaakt door een geliefde omgeving van mij.

 Eerst met het pontje de Amstel over, altijd genieten. Daarna door de Waver, een polder landschap.

                                      Met op de achtergrond m'n geboortedorp.


                                          Hollandser kan het toch niet?


Met overal moerassige veldjes met dit soort mooie bloemetjes, ik hou er van.
  Ik heb genoten. 
Dat was zaterdag, zondag kwam jongste dochter op de thee, zij en haar man willen dat ik een helm op doe als ik ga fietsen en om mij over de streep te trekken ( want ik wil dat eigenlijk echt niet) hadden ze een helm meegenomen die dochter voor zichzelf had gekocht. Het was een goede helm, ik kan niet anders zeggen en ik heb gezegd dat ik die  dan wel zou bestellen,  maar ja, ik weet het niet hoor, ik heb nog mijn twijfels.

Om nog even terug te komen op m'n "spijt" stukje. Ik denk ook wel eens: nu is de tijd gekomen om aan jezelf te denken en alleen maar dingen te doen die je leuk vindt, je hebt lang genoeg gemantelzorgt.  Maar dat vind ik dan weer zo sneu voor de mensen die op wat voor manier dan ook wat aandacht nodig hebben en dan voelt het toch niet goed om dan niets te doen.
Tja, ingewikkeld.
Allemaal een goede, mooie dag. 🙋

3 opmerkingen:

  1. Kun je niet een selectie maken van wie je even extra aandacht geeft? en wat anderen loslaten. Zo doe ik het want het was voor mij niet meer te doen qua energie. en eerlijk is eerlijk sommige mensen zuigen je leeg zonder je maar iets positiefs terug te geven. Kijk als ik iets doe voor een ander en diegene is blij dan is dat mijn beloning. Kreeg van een oude mevrouw altijd een snoepje, haha en dat vond ik zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben reuze blij met de bezorgster van de PLUS. Ze komt nu al 4 jaar bij me en brengt wel eens iets naar boven als dat niet lukt, . Ze is dol op ijs (ook midden in de winter) en krijgt elke week een magnum van me. Ze houdt ook mn boodschappenlijstje in de gaten en weet als er iets niet is wat ik dan wel of niet wil, ideaal.
    Alleen die dingen doen waar je je prettig bij voelt. Je kunt en hoeft niet alle ellende van de hele wereld op je nek te nemen.
    Een helm opzetten lijkt me heel verstandig, maar of ik het ook zou doen? Ik kijk naar 24 hours in A&E en daar zie je toch valpartijen met een onaangename afloop, een helm had alle verschil van de wereld gemaakt. Duitsers dragen over het algemeen wel een helm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De roze/paarse bloemetjes zijn koekoeksbloemen. Ja het is een mooie omgeving en toch vlakbij Amsterdam.
    Ik heb een driewielerfiets maar daar kan je ook mee omvallen als je een drempel niet goed neemt. Ik ben een keer omgevallen toen ik langs een slagboom moest en niet zag dat er te weinig ruimte was ernaast door het hoge gras. Ik kwam op paaltje terecht en had gekneusde ribben en weken lang last van gehad. Maar helm denk ik nog niet over

    BeantwoordenVerwijderen