dinsdag 30 mei 2023

Triest

 Ach Lot,  wat triest dat Hera is overleden, ook al weet je dat het eraan zit te komen dan nog is het heel verdrietig en valt er een groot gat. Goed om even wat afleiding te zoeken.

Wij hebben 16 jaar een hondje gehad, was trouwens voor mij de eerste keer dat ik een huisdier had, toen we hem moesten laten inslapen omdat hij een hersenbloeding had gehad was ik zo verdrietig dat ik nooit meer een ander hondje wilde en die is er dus ook niet meer gekomen, ook al omdat je met hond toch minder flexibel bent.

Nu loop ik al een tijdje over een poes na te denken want het is toch wel erg gezellig een dier in  huis, tenminste iets om tegen te praten. Maar waar begin je aan op deze leeftijd, dat zou dan al een oudere kat moeten zijn zodat ik hem kan overleven maar ik wil eigenlijk geen verantwoordelijkheid of zorgen meer om iets of iemand hebben. 

Nog wat updates: de nieuwe kussens op de bank zitten prima en ik heb nog met de Margriet gechat want het zat me toch niet lekker; die aanbieding is niet meer geldig, mijn antwoord was : dan moet die weggehaald worden want dat is misleiding, hun antwoord was toen: bedankt voor het melden.

En zo rommel je maar door.

Vandaag naar Artzuid, kunst op de Apollolaan in  Amsterdam Zuid. Daar worden elke twee jaar vier maanden lang spraakmakende beelden tentoongesteld. Prima weer voor.

Allemaal een hele goede, kunstzinnige dag.🙋‍♀️


4 opmerkingen:

  1. Ja het is een hele verantwoording en ook best een belemmering voor veel dingen weer een huisdier nemen. Maar er komt toch echt weer een hond, partner is nooit zonder geweest zijn hele leven. Wel een oudere die we dan nog een paar mooie jaren kunnen geven.
    Gisteren had ik een slechte dag, je komt overal dingen tegen die hond gerelateerd zijn, de pot met vermicelli stond achter de pot met brokjes die ze als tussendoor kreeg. In de bak met voorraad zakjes en pakjes, de reserve brokjes en achter een stoel een verdwaald restant van een bot. Vandaag ga ik rondom de plek waar ze lag alles weghalen en eens goed erachter schoonmaken, was ik toch al eens van plan maar kwam er niet van en de ramen lappen gaat dan in een moeite door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een oudere kat uit een asiel, is dat een idee? ik had vroeger ook katten (12 stuks zelfs, tegelijk) en 2 honden, een papegaai en schildpadden. Veel werk maar zo gezellig en leuk. Nu is hier een "aanloopkat" die ik eten geef, en mn buuf is nu met vakantie en dan zorg ik voor haar kat, gaat prima en is gezellig.
    Wat een sukkels bij Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ouder dier uit het asiel heeft ook zo zijn nadelen. De eerste kat van mijn dochter was vroeger zo slecht behandeld dat ze nauwelijks onder het bed vandaan durfde. Ze overleed binnen het jaar aan nierfalen. Ze was dat laatste jaar wel gelukkiger dan in haar hele treurige leventje.
    Het tweede oudje zat al een half jaar in het asiel, omdat niemand haar wilde wegens diabetes. Het is een schatje dat al nu een jaar bij mijn dochter woont, wel veel dokterskosten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik vergat nog te reageren of de Art in Zuid, daar ben ik met zus vorige keer geweest maar eigenlijk vinden we het tegenvallen. En je moest betalen om de "bordjes" in de vorm van een scan te kunnen lezen we hadden dus soms geen idee wat het was of voorstelde.
    Wel lekker in de Beethovenstraat gelopen en in het Hilton geplast, stond daar ook op de parkeerplaats.

    BeantwoordenVerwijderen