vrijdag 5 mei 2023

Zorgelijk.

 Af en toe vind ik dat we in zo'n akelige wereld leven.

Neem nou die kwestie met die omgekeerde vlaggen, dan zie je zo'n mevr.: 'ja al die oorlog slachtoffers is allemaal heel zielig  maar de boeren worden nú onrechtmatig behandeld en daar moet aandacht voor blijven'

Dat je niet even het respect op kan brengen om die vlaggen even goed op te hangen, zeker nu met al die oorlogen in de wereld. Ik begrijp dat niet, gelukkig zag ik gisteren tijdens mijn fietstochtje naar de pedicure dat er toch een aantal goed hingen. 

Misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend.

Verder vind ik het ook heel erg dat mensen met een uitgesproken mening vinden dat ze die mening ook meteen maar kenbaar moeten maken. De één vindt dit, de ander vindt dat. Dan kijken ze b.v. naar een t.v. programma en vinden dat dan niet leuk en hup: in de openbaarheid, in de krant of op facebook: 'wat een slecht programma'. Ze beseffen volgens mij niet hoeveel invloed ze hebben, hoe ze op die manier het programma en de mensen die daaraan werken volkomen de grond in kunnen boren en hoe je mensen daar kapot mee kan maken.

Nu ook weer over die Zelensky. Ik vind het juist goed dat hij er nu is, dat iedereen weer even beseft dat er nog stééds oorlog gevoerd wordt. 

Wees een beetje mild voor elkaar.

En verder maak ik me ook zorgen over de kunstmatige intelligentie. Die techniek is inmiddels zo ver dat ze er van alles mee kunnen manipuleren. Ik ben bang dat dat tot allerlei misverstanden kan leiden. Ik vind dat een hele enge ontwikkeling.

Of klink ik nu net zoals de mensen van vroeger  toen ze de  eerste auto of het eerste vliegtuig zagen? 

Voor de huur kwestie heb ik schriftelijk contact opgenomen met de verhuurder, de bal ligt dus nu bij hun. 

Morgen weer een beetje vrolijker stukje.

Allemaal een goede, rustige dag 🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Ik weet het vaak ook niet meer, zelfs geen mening soms en dat schijnt tegenwoordig ook niet meer te mogen.
    Ik woon aan een doodlopende weg, misschien letterlijk en figuurlijk.
    Ben moe vandaag na 3 drukke dagen en doe even weinig al zal het aan het eind vd dag best wel weel veel zijn geworden.
    Sommige dingen moeten ook. Er stonden dagen botten te koken, voor de bouillon en de botten voor Hera, vanmiddag dat allemaal uitpluizen en in porties invriezen, ben ik wel 2-3 uur mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat meningencircus.... doodmoe word je ervan. Maar het oude gezegde is er niet voor niks: ze halen de kroon gemakkelijker van je hoofd dan dat ze hem erop zetten.
    Laat je nog weten hoe het is gegaan met de huurkwestie?

    BeantwoordenVerwijderen