maandag 14 februari 2022

Dingen of dingetjes.

Hebben jullie dat nou 贸贸k dat je dingen of dingetjes hebt waar je elke keer als je er naar kijkt een beetje blij van wordt of dat je een beetje moet gniffelen? 
Ik heb dat wel. 
Als ik naar dit badkamersetje kijk dan wordt ik blij. Waar een mens al niet blij van kan worden馃槂
 37 jaar heeft hier een allegaartje gestaan en gebruikte ik ook nog een  ouderwets stukje zeep waar ik me dan weer vaak aan ergerde. Maar actie ondernemen en het veranderen kwam niet eens in me 贸p, soms zie je dingen zelf niet meer. 
Totdat ik een paar weken geleden eventjes bij de Blokker moest zijn en dit setje zag staan en opeens ging er een lampje branden, wat zeg ik, een hele batterij aan lampen ging aan: DIT IS HET, DIT MOET JE KOPEN. En nu staat het in m'n badkamer en als je dan weet dat die badkamer verder alleen maar zwart/wit is ingericht dan begrijp je misschien wel ( of misschien ook wel niet馃ぃ) dat ik hier elke keer een beetje blij van wordt. 

 Deze rok is een gniffelding. Deze rok was een jurk.Op dezelfde dag dat ik dat badkamersetje kocht liep ik ook even bij C&A binnen. Daar zag ik een jurk hangen, het zwarte bovenlijfje was van een tricotactige stof met een klein colletje en korte mouwen, aan dat bovenlijf was een gebloemde rok vast genaaid. Het leek me wel leuk, ik ben gek op jurken, hij was afgeprijsd dus wat kon er mis gaan?   Er ging ook nog personeelskorting vanaf. ( de laatste 20 jaar van m'n werkzame  leven heb ik als verkoopster bij C&A gewerkt) dus uiteindelijk had ik  voor 16 euro een jurk gescoord.                                                                
Bij thuiskomst bleek er dus wel iets mis, hij was te kort, ik voelde me er niet op m'n gemak in, wat nu? Terugbrengen?  Teveel gedoe,  dus dan maar de schaar er in. Ik heb hem vlak onder de  armgaten afgeknipt, elastiek in de bovenkant genaaid en voila ik had een rok die w茅l de goed lengte had. Zwart shirtje er op en klaar. Uiteindelijk hoef ik er niet mee op de thee bij de Koningin.馃ぃ
En het colletje gebruik ik nu als los colletje voor als ik een koud nekkie heb. 
Gniffel de gniffel.
Allemaal een hele goede dag met veel gniffel dingetjes.馃檵‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Creatief!!!!!!!!!!
    Het lijkt zo wel een beetje op een zwangerschapsrok, je kan er in groeien.
    Met nieuwe kleding heb ik dat nog nooit gedaan maar bij de kringloop koop ik wel regelmatig iets wat ik verander. Kocht eens een hele wijde plooien rok met zonnebloemen en maakte er een blouse van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot. Ik heb sowieso kleren waar ik in kan "groeien" Ik haat strakke kleren. Bij mij heeft alles elastiek. En Nes a d Amstel is mijn geboorteplaats馃榾

      Verwijderen
  2. ik zou er ook blij van worden, het zit m in de kleine dingen. En je rok is geweldig leuk. Zat nog op Pinterest te kijken en kwam daar het merk Elizz tegen (reclame) die o.a. ook dit soort rokken verkopen voor 30 tot 90 euro.
    En ik denk dat je echt niet voor schut zou zitten op de thee daar en dat ze dit juist leuk zou vinden.
    Lekker he, gniffeldingetjes...heb er genoeg

    BeantwoordenVerwijderen