vrijdag 25 februari 2022

Houdt het dan nooit op?

 Houdt het dan nooit op? 

Die vreselijke mannen die alleen maar op macht uit zijn? op wat voor manier dan ook maar nu heb ik het even over Poetin. Ik wordt er heel bang van, waar gaat dit naar toe? 

Al dat bloed vergieten en waarom? Alleen maar meer, meer, meer.

Gaat dit met een sisser aflopen? Of gaat het van kwaad tot erger?  Ik heb er allemaal geen verstand van maar ik denk wel dat we blij mogen zijn dat Trump niet meer aan de macht is want dan had ik het helemaal somber in gezien.

Gaat er überhaupt nog eens een keer een rustige tijd komen, zonder oorlogen, zonder enge virussen? 

Gisteren heb ik naar Op 1 gekeken, Ik werd daar niet vrolijk van. 

Hoe ga ik met al die berichten om? Ga ik het volgen of ga ik,  zoals ik dat ook een tijdje tijdens de corona crisis heb gedaan , een poosje onder een steen zitten, dat houdt in, 1 x per dag naar het nieuws kijken en helemaal geen praatprogramma's.  

Ik ben zó ontzettend toe aan een poosje onbezorgd leven. 

Maar alweer...... ik mag niet klagen,  voor de mensen in Oekraïne is allemaal véél erger. Het zou je maar gebeuren dat je huis en haard moet verlaten.

En wat voor gevolgen gaat dit nu allemaal weer krijgen? Ik weet het niet.

Om toch een beetje positief te eindigen, ik heb tot februari 2024 een vast tarief contract afgesloten bij de energieleverancier. Niet omdat ik een vooruitziende blik had maar omdat ik op het moment van afsluiten te druk met manlief was en er voorlopig niet over na wilde denken. 

Nou, we gaan het allemaal wel weer meemaken.

Allemaal een goede, vredige dag 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. ik lees alleen de koppen in de krant (en soms het hele artikel), kijk geen journaal en zeker geen praatprogramma's, leef prima in mn eigen bubbel. We kunnen er weinig aan veranderen en door alle info de hele dag door zou je er depressief van worden (en de zorg heeft het al druk genoeg).
    Ik sluit altijd een energiecontract voor 3 jaar af. vorig jaar juni gedaan en ik kan voorlopig vooruit.
    Ik las ergens in een amerikaanse krant dat Trump vond dat Poetin het goed deed.....
    Mn hulp komt zo, heb ik straks weer een schoon bed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Berber. Ja zo ga ik het ook maar weer doen, lekker in m'n eigen bubbel. Slaap lekker vannacht😃

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We lezen wel veel en kijken journaals en sommige achtergrond programma's. Niet dat het iets uitmaakt maar helemaal negeren vind ik ook niet kunnen. Alleen al uit medeleven met de bevolking.
    Het zal je maar gebeuren dat je je huis uit moet en vluchten.

    BeantwoordenVerwijderen