dinsdag 22 februari 2022

Gevoel voor humor.

Eerst even een positief begin............
 Een simpel dingetje waar ik elke keer weer blij van wordt, komkommer met een ribbeltje. (  De rest van het eten was nog in de maak) 





Verder begin ik te twijfelen over m'n gevoel voor humor want gisteravond heb ik naar DE AVONDSHOW  van Arjan Lubach gekeken. Ik had nog nooit eerder een programma van hem gezien maar er wel veel over gehoord. Dus nu moest het maar eens gebeuren. Ik zat er helemaal klaar voor. 

Ik was helemaal in de war, hij stelt allemaal dingen aan de kaak die ik ernstig vind en zegt daar hele rake dingen over maar  dan wordt er in de studio heel hard gelachen 🤔  Bij mij kon er nog geen glimlach van af. Nou ja mijn gevoel voor humor zal wel niet kloppen. 

Verder deed hij een interview met Kim van Kooten over de serie die zij geschreven heeft, DE VERSCHRIKKELIJKE JAREN TACHTIG, en dat moet   dan een komische dramaserie zijn over een woongroep in de jaren tachtig,  het  interview was leuk,  Kim van Kooten kan heel goed schrijven en acteren maar die serie, waar ik meerdere stukken van gezien heb,  vond het echt vreselijk. Geen moment heb ik hoeven lachen, ik vond het allemaal zó overdreven.

Dus ja, misschien begrijp ik het allemaal niet meer en heb ik geen gevoel voor humor, nou ja, ook niet erg.

Allemaal een hele goede, plezierige  dag 🙋‍♀️


8 opmerkingen:

  1. Hoi Ella, Humor. Tja. Ook ik kan niet echt lachen om Lubach want daar zijn zijn onderwerpen te ernstig voor. Wat ik mateloos waardeer is dat hij heel raak laat zien wat er mis is. Wel vaak met de meest harde voorbeelden en daarmee opent hij soms ook mij de ogen voor de hypocrisie. Met groetenTon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ton, ja ik lach ook niet maar ik ga wel weer kijken juist om de dingen die hij duidelijk maakt. Gr. Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twijfel gewoon niet aan je gevoel voor humor. Ken je 'Even tot hier' , dit begint weer in mei en in deze 'show' zitten altijd wel een paar momenten die ontzettend grappig zijn. Ik hou niet van komieken die zichzelf zo leuk vinden dat ze bij het vertellen van de grap zelf al gaan lachen. Verder houd ik heel erg van Engelse humor. Niels van der Laan en Jeroen Woe hebben mij de lockdown 'doorgetrokken'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, bedankt voor de tip, ik ga het in de gaten houden.

      Verwijderen
  4. Gisteravond een film gekeken en we zijn van plan zo de herhaling om half 5 te bekijken. We zijn die en gewaarschuwd en benkieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, ik ben benieuwd wat je er van vindt.

      Verwijderen
    2. Het was geschrapt omdat de huldiging van de Olympische winnaars was in de Ridderzaal. Raar hoor dat ze dat dan niet zo geprogrameerd hebben, weten ze toch ook al lang van tevoren dat dat de traditie is.
      Maar bij uitzendig gemist opgezocht, dat kan ook natuurlijk.
      En ja we hebben wel gelachen om sommige delen maar niet zo veel als de zaal. Het is ook wel de formule. wat belachelijk maken.
      We kijken de volgende ook denk ik

      Verwijderen
  5. Mijn man lacht zich kapot om de serie van Kim van Kooten, met name om Jacob Derwig in zijn witte onderbroek. Ik hoef nog niet eens te glimlachen. Ook is hij groot fan van Lubach. Ik vind hem ook goed maar hoef er ook niet hard om te lachen. Daarnaast hebben we veel dingen die we allebei leuk vinden, zoals Britse humor dat kunnen we allebei waarderen. Humor is een lastig ding! Niks mis met jouw gevoel voor humor, is echt heel persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen