woensdag 2 februari 2022

NIET DOEN!

 Hebben jullie dat nou ook wel eens ? Dat je als je een boek zit te lezen of een film zit te kijken wel hardop wil roepen : "NIET DOEN" of "NIET DIE KANT OPGAAN" of "NIET ZEGGEN"

Ik  ben op dit moment zo'n boek aan het lezen, 

HET MOOIE SEIZOEN van Kees van Beijnum.

Één van de hoofdpersonen is een wat schlemielig jochie van een jaar of 15, klein, bleek en eigenlijk nergens bijhorend. Vader heeft de kuierlatten genomen, moeder is druk met haar werk, geen broertjes of zusjes. Eigenlijk een hele aardige jongen maar door de omstandigheden erg alleen. Om er toch een beetje bij te horen zoekt hij het gezelschap van verkeerde jongens en doet dus dingen waarvan je als lezer denkt: " NIET DOEN" 

Ik heb het nog niet uit en ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen.

Verder heb ik laatst een film gezien die heel erg boeide, 

DE SCHULDIGE, die was laatst op Canvas. 

Toen hij afgelopen was realiseerde ik me dat er maar één hoofdpersoon was en die was ook alleen maar in beeld je zag alleen maar wat vage collega's op de achtergrond. 

Het verhaal gaat over een politieagent die aan de telefoon van een alarmcentrale zit. Hij krijgt een huilende vrouw aan de lijn die zegt dat ze door haar man wordt ontvoerd en dat haar kinderen nu alleen thuis zijn. Deze agent, in de loop van het verhaal blijkt dat er met hem van alles aan de hand is, probeert via de telefoon de vrouw te helpen en hulp voor de kinderen te regelen maar dat duurt allemaal te lang naar zijn zin  waardoor hij zich ontzettend machteloos voelt. Ik kreeg toen de neiging om te roepen: " GA ER DAN ZELF HEEN" De hele film lang zie je alleen maar deze agent in beeld, je hoort wel de stemmen van de vrouw en de hulpverleners maar die zie je niet. 

Je zou kunnen vragen was dat dan niet saai? Nee, helemaal niet ik heb anderhalf uur geboeid zitten kijken. 

Heerlijk zulke boeken en films. 

Allemaal een hele goede dag met veel lees/kijk plezier.🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Boek noch film ken ik of heb ik van gehoord, je hebt nu wel nieuwsgierig gemaakt nu! Boek ga ik reserveren bij de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De film hadden we al eerder gezien maar weet niet meer hoe het is afgelopen, dusss wil je dat nog vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen