donderdag 3 februari 2022

Stoel yoga.


 

In een grijs verleden heb ik wel eens op yoga gezeten maar dat gekrioel op de grond vond ik helemaal niks, ik was er dus ook gauw weer van af. Bovendien had ik een buurvrouw die bij de minste ontspanningsoefeningen al in slaap viel en dan lag ik daar naar het gesnurk van een wild vreemde te luisteren. 😕

Laatst kwam ik een filmpje tegen over stoel yoga en ik dacht : doe eens gek en probeer eens mee te doen. 

Dat heb ik gedaan en ik vond het heerlijk, het zijn hoofdzakelijk ontspanningsoefeningen en rek en strekoefeningen. Meestal zittend op de stoel maar ook erachter staand en dan balansoefeningen doen, de stoel dient dan als steuntje voor als je je onzeker voelt.

Ik zou het ook wel in groepsverband willen doen maar die corona houdt me tegen. ik voel er nog niet zoveel voor om met meerdere mensen in een ruimte te zijn. M'n dochter denkt ook dat zij corona op de sportschool heeft opgelopen, ondanks alle voorzorgmaatregelen.

Misschien de zomer er even overheen laten gaan en dan in het najaar maar eens kijken.

Voorlopig kan ik hier thuis via Youtube  wel wat oefeningen doen, ik hoop tenminste dat ik dat vol hou want volhouden  is niet m`n sterkste zijde. 

Allemaal een hele goede dag met leuke en leerzame filmpjes. 🙋

p.s Lot ik zie nu pas je reactie van gisteren , ik zal morgen even vertellen hoe de film afloopt.😀







2 opmerkingen:

  1. Kom net terug van yoga in Aalsmeer. Volgens mij niet ver bij jou vandaan. Hele fijne juf en we zijn met zn drieen juf erbij 4 in een ruime ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er wel goed uit stoelyoga, maar ik heb zelden geduld om dat half uur te gaan doen. Doe zelf wel oefeningen 2x per week probeer ik dat maar komt er niet altijd van

    BeantwoordenVerwijderen