zondag 20 februari 2022

Gezondheidsraad.

 Nou hoor ik allemaal berichten dat de Gezondheidsraad gaat adviseren om 70 plussers een vierde prik te geven. 

Jaaaa ..... hoeveel prikken moeten we dan wel niet gaan krijgen? Waar is het eind?

De experts weten nog niet precies wat een vierde prik voor extra bescherming geeft, maar na twee of drie maanden zakt ook de bescherming van deze booster weer in dus jaaaa.... moet je dan maar blijven prikken? 

Ik denk niet dat ik dat ga doen als het ooit zo ver komt, of er moet onverhoopt een dodelijke variant op komen dagen ......  Kijk als mensen met een kwetsbare gezondheid het gaan doen, prima, dat kan ik heel goed begrijpen maar ik heb zelfs nog nooit een griepprik gehaald dus die drie coronaprikken was voor mij al heel wat. 

Nou ja, we gaan het meemaken.

Even wat anders,  ik heb vrijdag  een too good to go box bij een supermarkt bij mij in de buurt gekocht , dat leek me wel spannend, een uitdaging om creatief te gaan koken. Maar het viel me niet mee, alle producten waren echt op de laatste datum, er waren wel een paar dingen bij die nog wel even bewaard kunnen worden of ingevroren maar er waren ook een  paar dingen waar ik niets mee kan, b.v. twee bakjes mon chou, volgens mij kan je daar wel lekkere taarten van maken maar ja, die moeten ook opgegeten worden. Tja......... Verder zaten er ook drie bakjes salade bij, dat is best een beetje moeilijk op te krijgen in m'n eentje en koude pasta lust ik niet.


Wat er ook bij zat was een zak bloemkool rijst en dat ik vond ik echt lekker , groente uit het pakket erbij en wat pittige kip wat nog in m'n diepvries lag. Ik heb zitten smullen. Voor herhaling vatbaar. Maar bij vega kibbeling en falafel trek ik toch een beetje m'n wenkbrauwen op. 

Wat een boer niet kent dat.............

De groente die er bij zat ( niet op de foto) daar was ik wel blij mee.

Maar ik vond het wel heel leuk en over een paar weken ga ik het zeker nog wel eens een keer proberen.

Allemaal een hele goede, smaakvolle dag.🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is natuurlijk wel het principe van T GOOD to go maar ze mogen het niet meer verkopen na een bepaalde datum.
      De mon chou kan je ook prima in een sausje of in een soep gebruiken. In de salade zitten conseveringsmiddelen en zijn ook nog veel langer goed. Koude pasta kan je ook even bakken dan is het wel weer lekker.
      En de vega dingen zijn best te eten al zou ik het zelf nooit kopen, hou nogal van echt vlees en kip en vis.
      Het creatief ermee zijn vind ik heel leuk.
      Ik had nogal veel tomaten in diverse maten. Gisteren kwam dochter van H met man en kinderen van 13 en 9 lunchen en als ik dan grote bak tomaatjes neerzet is die na uurtje echt op. Hele grote schaal geroosterde groente met ook veel restjes uit de vriezer en bloemkool, gesneden snijbonen en wortel vd TGTG box en er ook aardappelen uit een tgtg zak van 12.5 kilo vd locale aardappelboer. olie en turkse kruiden erover en uurtje in de oven
      Doner (gekruide kipreepjes) had ik teveel in de vriezer in 6 porties. Normaal eten was bij de lunch samen 1 portie, nu gingen alle 6 makkelijk op, het zijn veeleters en ze lusten echt alles.

      Verwijderen
  2. Ella, met alle respect maar Corona was dodelijk en is dat nog voor mensen met een kwetsbare gezondheid. Daarom zijn deze mensen ook niet zo blij met alle versoepelingen. Daarnaast heb je ook gelijk, waar houdt het op? Eerst zouden alleen ouderen een booster krijgen, toen iedereen vanaf 18. Gaat dat straks met de 4e ook zo? Ik weet nog niet wat ik zou doen, dus snap je opmerking wel.
    Zo'n verrassingspakket is natuurlijk leuk af en toe, je eet dan dingen die je anders niet zou eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stel nou dat men had uitgevonden dat de pokken-inenting niet voldoende was en dat er nog twee of drie overheen moesten, zou je dat dan niet doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die prikkerij die nu maar door lijkt te gaan Tja dat zit mij ook niet zo lekker. Maar ja'Er kan nog wel weer een zware variant terugkomen en daar zit ik ook niet op te wachten. dus...
    En verder ben ik niet van het kokkerellen. Ik eet straks gewoon biologische bloemkool net aardappelen en ff kijken of er nog een vleesje in de diepvries rondhangt. Eet smakelijk Ella. 😀

    BeantwoordenVerwijderen