woensdag 23 februari 2022

Geknoei.


 Ik heb hier al eens eerder vermeld dat ik niet zo van het koken ben. Nooit geweest ook,   dus ook nooit geëxperimenteerd of zoiets. Eigenlijk vond ik koken een noodzakelijk kwaad,  

Maar ja, een mens moet wat in deze saaie tijden en het is altijd goed om iets nieuws te leren. Enz.
Vandaar ook de t.g.t.g. box.

In deze box zat ook een erwtensoep groente pakket. Tja wat moet je daar nou mee? Ik heb nog snert in de vriezer van een paar weken geleden en om nou wéér snert te maken of wat voor soepje dan ook daar had ik geen zin in. Maar weggooien is ook zonde. 

Maaar........ een tijdje geleden is er hier een staafmixer in huis gekomen, ja, ja , de zaken gaan vooruit🤣, inclusief beker met zo'n mesding erin. 

Wat zou er gebeuren als ik die groente eens heel klein zou snijden? Nou dan krijg je korreltjes erwtensoepgroente. 🙈
En wat als ik daar nou eens sap van een uitgeperste sinasappel bij doe? ja dan wordt het iets smeuiger. 
En wat als ik daar nou eens fruit uit de vriezer bij doe? Na dat even ontdooid te hebben,
Dan krijg je een groente/fruit papje, en wat als je,  samen met  wat honing, dat door de magere kwark doet? 

Dan krijg je, met wat geknoei, zomaar opeens een super gezond ( denk ik ) en lekker ontbijtje .😲😃

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.🤣
Allemaal een hele goede, lekkere dag

5 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Ella,
    Ik heb bewondering voor jou veerkracht en doozettingsvermogen.
    Ik wens je een hele fijne zonnige dag, je geniet er zeker van.
    Groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, mooi experiment! Ik zou nooit op dat idee zijn gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik ben best wel creatief in de keuken maar om een ontbijt van het erwtensoeppakket te maken zou ik niet bedacht hebben. Fijn dat het je smaakte.
    In een blender gaat het nog beter trouwens, misschien ook leuk om aan te schaffen 😁
    Over erwtensoep gesproken. Mijn dochter was een slechte ontbijtster, boterhammen kreeg ze nauwelijks weg. Er stond eens een pan erwtensoep af te koelen en toen vroeg ze of ze dat ook als ont bit kon eten!. Prima hoor, ze moest met de brommer half uur naar stageplek en een warm ontbijt vond ik een erg goed idee.
    Die winter heb ik afwisselend erwten- en bruinebonensoep gemaakt en het haar ook boven gebracht terwijl ze zich opmaakte at ze dan.
    Collega's vonden het beetje vreemd zacht gezegd, maar voor pons werkte het prima, rustig beginnen en op tijd om naar werk te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lot, ik weet ook niet of erwtensoepgroente nou de juiste groente hiervoor is maar het was leuk om uit te proberen. Ik ben ook een slechte ontbijter, al van kinds af aan,brood krijg ik écht niet weg. Wat maakt het uit wat je s'morgens eet, als je maar eet, zeker als je de kou in moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In bepaalde culturen is soep als ontbijt heel normaal.
    Soepgroenten in kwark weet ik niet... 😬😜

    BeantwoordenVerwijderen