maandag 31 januari 2022

De eerste keer.

 Gisteren heb ik voor de eerste keer m'n museum jaarkaart gebruikt. Ik heb het plannetje wat ik had ten uitvoer gebracht. 😀

Het was natuurlijk prachtig wandelweer en dus ben ik lopend naar museum  Jan gegaan, ruim 400 duizend stappen heen en ruim 4000 stappen terug, pfffff  en s'morgens had ik óók al met Nederland in beweging mee gedaan.  Ik was dan ook heel erg moe  toen ik weer thuis was maar wel voldaan.

Er was niet een speciale tentoonstelling, 1 zaal met schilderijen en verder de vaste glas verzameling.                        

Ik heb niet zoveel met glas maar dit vond ik wel heel mooi.

Ook heel veel kleine voorwerpen, ik heb nog even gekeken of ik ergens hebberig van werd, om te vieren dat ik eindelijk weer eens in een museum was, maar nee.


Bij schilderijen blijf ik altijd wat langer stilstaan, ik vind dat zó knap.

Vrouw in zwarte jurk.

Twee bijna dezelfde schilderijen maar een totaal andere uitstraling. Knap, knap, knap. 

Ik kijk ook altijd met heel veel interesse naar Project Rembrant op de t.v.  Ik heb ook wel eens geprobeerd iets te tekenen maar dat was écht helemaal niks.




Ik kwam ook nog een leeftijdsgenote tegen. 🤣

Al met al heb ik een prima middag gehad. 

Voor herhaling vatbaar maar dan een ander museum.

Allemaal een hele goede dag met veel mooie dingen om je heen.🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je een verslag geeft. Ik hou wel vd glascollectie en andere beelden en objecten ook.
    Was eens met mijn vader bij Cobra waar vooral abstracte kunt was en een paar beelden en die vonden mijn vader en ik eigenlijk het mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige schilderijen en niet ver bij mij vandaan, ga mij er eens in verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet ik plots inloggen en is mijn reactie verdwenen. Pffff

    BeantwoordenVerwijderen