vrijdag 28 januari 2022

Droom.

 Het is nu half vier in de nacht.

Ik heb al heel lang niet gedroomd maar nu  was het weer raak. 

Zoals bekend ben ik er van overtuigd dat dromen een betekenis hebben maar van deze begrijp ik helemaal niks. 

Misschien als ik het opschrijf dat het dan duidelijk wordt.

Ik droomde dat manlief en ik ( trouwens de eerste keer dat ik over manlief droomde ) op Schiphol waren, geen idee waarom, en ineens waren we op een buitenlands vliegveld, met het gevoel dat we door een hostess waren omgepraat om lekker op vakantie te gaan. 

We stonden daar in dat vreemde land, hadden niets bij ons,  alleen maar mijn mobiel en bankpasjes, geen kleding,  niets, we wisten niet welk land, niet welk hotel, we wisten niets en die hostess kwam maar  niet opdagen. 

Er waren nog twee andere Hollanders, die hadden wel koffers bij zich,  maar die vonden ons maar een raar stel en hielden zich afzijdig. 

Toen ik de kinderen wilde bellen om te zeggen dat we dus weg waren wist ik niet hoe ik naar Nederland moest bellen,  toen  ik om hulp vroeg begrepen ze me niet. Ik was behoorlijk in paniek. Uiteindelijk zijn we maar de straat opgegaan maar die was afgezet want de Paus kwam langs in z'n pausmobiel. HUH???

Gelukkig werd ik toen zwaar ademend en met een bonkend  hart wakker. 

Er is een tijd geweest, zo'n twee, drie jaar geleden dat ik heel vaak droomde dat ik verdwaald was, maar dan was ik altijd in m'n eentje, nu was manlief erbij. Zou dit een nieuwe versie van die oude dromen zijn? 

Het lijkt er wel op, maar ik heb nu niet het gevoel dat ik de weg kwijt ben, misschien ben ik zoekende? En wat deed manlief in deze droom?  Hij was wel aanwezig maar voegde verder niets toe, hhhmmmmm vreemd. 

Nou ja, ik ga nu eerst maar even kijken of ik nog wat kan slapen.

Het is nu 8.30 uur, van slapen is niet veel meer terecht gekomen dus zit ik hier met een beetje duffig hoofd.

Nou ja, het zij zo, straks ga ik koffie drinken bij een vriendin van 99 , ja 99 en nog bijna helemaal helder van geest. 

Het is goed weer dus lekker op de fiets even een frisse wind door m'n hoofd en die rare droom een beetje weg laten waaien want of die nou wel of niet wat te betekenen heeft maakt ook niet uit. 

Allemaal een  hele goede dag met als het even kan een fris hoofd.🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. geen idee of dromen altijd een betekenis hebben. Ik droomde ooit dat ik tussen haaien zwom... bleken het vermomde dolfijnen te zijn. Nou ja, in een droom kan alles.
    Wat geweldig om 99 te zijn en nog helder. Duurt nog 22 jaar (maar die zijn ook zo voorbij)
    Geniet van je fietstochtje en je vriendin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je erg weinig droomt kan ik me voorstellen dat je je afvraagt wat dat betekent. Het was in ieder geval wel een heldere droom die je nog helemaal wist ook bij ontwaken.

    Ik droom eigenlijk elke nacht en vaak 3-5 dromen meestal met veel mensen en veel plaatsen. Herkennen doe ik zelden iets maar soms zijn wel geliefden en bekenden erin.
    En ik droom regelmatig van mijn jeugdvriendje we zijn samen opgegroeid vanaf 5 jaar en hebben weel samen meegemaakt en ontdekt

    BeantwoordenVerwijderen