dinsdag 11 januari 2022

Behoefte hebben aan.......

 

Laatst zag ik een interview met een 90 jarige dame, het was ook écht een dame, keurig opgestoken grijs haar, net bloesje aan, thee uit een mooi gebloemd kopje, ze hield nog net niet haar pink omhoog, heel breekbaar maar nog heel goed bij haar hoofd. 

Zij vertelde o.a. dat zij er heel erg behoefte aan had om met andere 90 jarige vrouwen in contact te komen want iedereen om haar heen van die leeftijd  was inmiddels overleden. Ze had daarom een brief naar een krant geschreven met het verzoek om deze te plaatsen. In deze brief werden 90 jarige vrouwen opgeroepen ( geen mannen want die denken, praten, doen heel anders dan vrouwen vond zij 😆😆)  om contact met haar op te nemen .

Ik vond dat bewonderingswaardig, op die leeftijd niet bij de pakken neer gaan zitten maar initiatief nemen 💪.

De brief was geplaatst, of daar ook contacten uit voort zijn gekomen vertelde het verhaal niet.

Maar die mevr. zette me wel aan het denken, is er iets waar ík heel erg behoefte aan heb?

 Ik kan het zo gauw niet bedenken, ja,  m'n polderwandelingtje elke dag,  waar het  gistermorgen ( zie foto ) trouwens erg druk was. Het was bijna file lopen. Weg was de rust 😖😖



Ha, ha, zo komt het nep nieuws in de wereld. Dit was een wandelclubje, verder was het heel rustig. 

Maar goed, ik had het over behoeftes. Ik zou het zo gauw niet weten ik moet er tijdens m'n volgende wandelingetje  nog maar eens goed over nadenken.

Allemaal een hele fijne dag en dat al jullie behoeftes maar uit mogen komen. 🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stukje en zet mij ook meteen aan het denken al ben ik daar paar maanden al mee bezig. Bij mij was het vooral stilte en rust en GEEN druk van afspraken met wie dan ook. Gisteren door heerlijk weer in de tuin en kwamen de ideeen weer binnen. Over uitstapjes maar ook om weer aandacht te besteden aan mijn minibieb en op zoek te gaan naar nieuwe boeken (even vragen bij familie en vrienden, kennissen, buren)
    En het is waar dat mannen anders denken en gezellig met vrouwen kletsen veel leuker is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar. Ik wil ook vooral rust, vandaar de polderwandelingen en 1 afspraak per week vind ik voor nu wel even genoeg.

      Verwijderen
  2. Ik ben ook best wel tevreden met ons rustige leventje. In vorige woonplaaats had ik met tussenpozen 2 vriendinnen, met de ene maakt ik reisjes naar Rome en Barcelona en bezocht ik tentoonstelling, bios etc, vriendschap ging over omdat ze te moeilijk in de omgang werd waar ik lang mee kon omgaan maar te claimend en zielig zijn en niets aan willen doen werd me teveel.
    De andere was onderwijzeres en begon dat steeds mee toe te passen op mij en ze vond het raar dat ik niet precies naar de zelfse fysio wilde en supplementen gebruiken.
    Nu heb ik eigenlijk alleen dochter en zus en een vriendin die ik al 65 jaar ken, we belles soms en zien elkaar 1x per jaar. Is me eigenlijk wel voldoende zo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot. Ik heb wel een paar vriendinnen maar door alle toestanden zien en spreken we elkaar maar heel weinig. M'n 2 zusters zijn allebei al overleden wat ik heel erg vind dus nu heb ik nog allebei m'n dochters en daar heb ik goed contact mee.

      Verwijderen
  3. O gos daar zeg je me wat. Ik heb het xo goed. Maar ja. Ik krijg nu wel een beetje zin in voorjaar en lekker leuke dingen doen naar buiten fotograferen en een klein tripje of zo.

    BeantwoordenVerwijderen