zondag 2 januari 2022

Fietstocht.


 Wij doen nooit aan Nieuwjaarsdag. Zoals  ik gisteren al zei:" wat maakt het uit welke datum het is, wij komen bij elkaar wanneer we dat zelf willen, ( natuurlijk wel door de telefoon  elkaar een gelukkig Nieuwjaar gewenst ). Met Kerstmis hebben we  elkaar al uitgebreid gesproken en elke keer dat verplichte op komen draven daar had ik vroeger al een hekel aan dus dan liever een keer in de saaie januarimaand afspreken. 

Vandaar dat ik met dit  lekkere weer een lange fietstocht kon maken. Ik ben langs de Amstel naar Amsterdam gegaan, onderweg ook nog op een bankje gezeten. Het was daar heel druk met wandelaars. Op een gegeven moment bedacht ik: zullen die mensen  nu denken: ach, wat sneu, dat oude vrouwtje op Nieuwjaarsdag helemaal alleen op dat bankje die een bruine boterham met kaas zit te eten, want dat deed ik. 😀 

Het grappige is, ik voelde me helemaal niet sneu en wat ze van me dachten kon me eigenlijk geen barst schelen, ik had het daar prima naar m'n zin. Ik kwam o.a. door een leuke wijk waar ik nog nooit eerder geweest was met heel veel arken, genoeg te zien dus en langs de Amstel is het altijd leuk.


Als ik de ene kant op keek dan zag ik dit, 


             en als ik de andere kant op keek dan zag ik dit, bijzonder toch ?

                     Nu maar eens kijken wat deze nieuwe dag gaat brengen.   

                              Allemaal een hele, fijne, bijzondere dag. 🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Ja, de Kerstdagen en Nieuwjaar. Vroeger verplicht naar de ouders. Toen mijn zonen zelfstandig gingen wonen, gelijk ingesteld, doe de feestdagen wat je wilt. Wij gaan wandelen. En borrelen 's middags kunnen we ook prima met zijn tweetjes.
    Afgelopen vrijdag kregen wij de boosterprik. En gisteren de hele dag gammel geweest. 's Middags een uur geslapen in de stoel, terwijl echtgenoot aan het wandelen was. Had echt geen bezoek nodig.
    Vandaag weer opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn moeder was jarig 1e Kerstdag, verplicht bezoeken dus, je kwam er niet onder uit. Dat er ook nog schoonfamilie was die ons uitnodigde werd niet geaccepteerd ("en anders komen ze maar mee").
    Ik heb 22 december de boosterprik gehad en heb er best wel last van gehad, de prikplek is nog steeds wat dik en gevoelig en kreeg de volgende dag keelpijn en veel last met slikken (schuurpapier). De 2 andere prikken totaal geen last van gehad en dat verwachtte ik van de booster ook. Ach en stel dat er weer een booster zou komen laat ik het toch weer doen.
    Leuk fietstochtje, Ella, met aparte uitzichten. Ik maak me nooit druk om wat anderen van me denken, nooit gedaan ook.
    En nu lekker aan de tomatensoep (of een andere soep?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook last van de booster, niet zo erg als bij de eerste, maar toch vervelend. Van de Tweede heb ik niets gemerkt. De tomatensoep zit nog in de vriezer.😀

      Verwijderen
  3. Heerlijk! Dat is toch echt een zegen hè, dat je (als je gezond bent natuurlijk) er op uit kunt. Er is zoveel moois

    BeantwoordenVerwijderen