dinsdag 25 januari 2022

Niet waar.

 Vanmorgen las ik iets in de krant dat m'n wereld lichtelijk op z'n kop zette.

Je hoeft helemaal niet veel water te drinken. Dat is altijd beweerd, minstens anderhalve liter water per dag moest je opslokken. 

Dat is niet waar. ( volgens dat bewuste onderzoek dan🤔)

Nee hoor, er is nu bewijs geleverd dat je organen helemaal niet beter gaan functioneren door al dat water, het helpt ook niet tegen verstopping, je huid wordt er niet mooier van en je valt er ook niet van af. 😒

En koffie en thee mag je gewoon meerekenen, want dat die dranken  juist vocht uit het lichaam zouden  onttrekken is ook niet waar, dat idee is inmiddels ook achterhaald. 🤔

Zo hoorde ik laatst ook dat je rozen net zo mag snoeien als je zelf wilt, niks boven het derde oog of zoiets. 

Ook niet waar dus. 

Nou lette ik daar toch al niet op  want ik vond dat veel te ingewikkeld, ik deed maar wat maar ik vond het wel spannend want wat zou het gevolg zijn van mijn kris kras geknip? 


                                                      Zoekplaatje.    

    
Nou dat valt dus heel erg mee want ik heb  in het najaar deze klimroos heel kort afgeknipte met het idee: als hij/ zij??? het niet overleefd dan is dat ook niet erg maar ik zie zowaar weer een paar pikkies tevoorschijn komen, ik ben helemaal blij.

Allemaal een hele fijne dag met hopelijk iets waar je een beetje vrolijk van wordt. 🙋‍♀️

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ella, Wij zeggen vaak: Het leven is niet moeilijk. Wíj́ maken het moeilijk. Heerlijk om er zo langzamerhand achter te komen dat veel van die regeltjes gewoon gel.l zijn. Alsof rozen in de natuur gesnoeid worden. Heb een fijne ontregelde dag. Met groetenTon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal mee eens. Gebak is echt niet slecht en frites ook niet. Niet elke dag, als er iets te vieren valt
    Ik vind water lekker, maar die 1,5 liter haal ik hooguit met thee erbij. Moet al veel te vaak mn bed uit 's nachts.
    Je rozen zijn prima gesnoeid, 2 jaar geleden met vijgenboom door een tuinman laten snoeien, ik dacht toen echt dat komt nooit meer goed, maar een jaar later wist ik niet wat ik zag, schitterende vorm en groeien als een gek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaren geleden had ik blaasklachten, kon mijn urine niet goed ophouden. Onderzoek gehad en drinkdagboek bijgehouden. Ik dronk 2 liter water, plus koffie en thee en kreeg ook nog vocht binnen dmv fruit, groente, soep etc. Reactie van de uroloog: mevrouw!! U moet echt minder drinken, dit is echt teveel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nooit veel gedronken en dat bevalt me prima blij dat het nu officieel mag volgens jou 🤣

    BeantwoordenVerwijderen