maandag 3 januari 2022

Voornemen.


 Dit is natuurlijk ook de tijd van de goede voornemens, nou ben ik daar eigenlijk niet zo van want  ik hou het toch niet vol maar het kan geen kwaad om daar toch iets over te lezen.
Zo kwam ik ergens deze tips voor een lang en gelukkig leven tegen, zeg nou zelf wie wil dat nou niet? 
BLIJF ACTIEF, 
BEPERK STRESS,
BEWEEG,
DOE RUSTIG AAN, 
ZORG VOOR EEN SOCIAAL LEVEN,
WEES VEERKRACHTIG,
MAAK JE GEEN ZORGEN,
STOP OP TIJD MET ETEN,
En zo ging het nog even door, ik ben zo brutaal om bij die laatste tip nog iets  toe te voegen; áls je eet zorg dan dat het wél lekker is. 

Ik heb hier al eerder vermeld dat koken niet mijn hobby is, dus schiet dat er nog wel eens bij in nu ik alleen voor mezelf moet koken. Maar ik heb gemerkt dat er niets erger is dan met het  bordje op schoot iets naar binnen werken dat níét lekker is. Dán ga je je pas écht zielig voelen.
 Maar ja, als ik  s `middags om 5 uur op de bank  zit heb ik écht geen zin om te koken, dan zit ik net zo lekker. 

Mijn  voornemen is dus om voortaan ingrediënten te kopen waarvan ik in de ochtend een gezonde maaltijd kan maken zodat ik het s ` avonds alleen nog maar hoef op te warmen. 😁😃
Dat is nu al twee dagen gelukt, gisteren kippen/champignon ragout en vandaag één of ander kikkererwten prutje. ( allebei nog nooit eerder gemaakt, allebei lekker, valt dit ook onder de kopje  BLIJF ACTIEF?) Van die kippenragout kan ik twee keer eten en van die kikkererwten wel drie keer dus voorlopig kan ik vooruit.

Nu maar afwachten of ik dit goede voornemen  ook vol kan houden. 🤔🤔🤔

Iedereen een hele fijne, goede dag, met of zonder goede voornemens.😄🙋‍♀️





6 opmerkingen:

  1. Oh dat is zo herkenbaar. Ik heb ook een hekel aan koken, echt. Ik doe het ook bijna nooit. Maar als het zou moeten zou ik zeker tussen de middag warm eten en het dus 's morgens klaarmaken. Want 's avonds heb ik echt geen puf meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het grappige is, als ik het s morgens doe dan vind ik het wel leuk maar dan heb ik vaak wel weer wat anders te doen.

      Verwijderen
  2. Koken is wel een hobby van mij, dat brengt helaas ook het nodige overgewicht. Afgelopen maand toch wel 2 kilo aangekomen ook omdat ik weer elke dag brood at, had bij turkse bakkerij een Too Good To Goobox gehaald en ik hou zo van wit brood in allerlei vormen. Maar het is nu op en dan ga ik weer basis koolhydraatarm eten dan is de eerste kilo er binnen paar dagen vanaf, en dan doorzetten. Totaal wil ik er 5 af maar dat wil ik al jaren.
    Ben het verder helemaal met je eens, als je eet moet het ook lekker zijn. Voor extras geef ik er zelfs wel een cijfer aan een 8 neem ik niet, 9 even over nadenken maar als ik het neem ook zonder enig schuldgevoel en een 10 is heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou juist helemaal niet van brood maar wel van warm eten. Ik zou wel 3 x per dag warm willen eten. 😃

      Verwijderen
  3. ben dol op brood, en eet het ook meer dan warm eten. Koken vind ik leuk, maar kost me veel moeite (aardappels e.d. afgieten als je met een stok loopt gaat niet echt lekker). Toen ik pas alleen woonde heb ik wel eens maaltijden besteld, om te proberen. Te weinig, te duur, niet mijn smaak. Dan maar zelf wat aanmodderen. En ik kook toch altijd voor meerdere dagen.
    Heb een kookboekentic, heerlijk om te lezen wat ik allemaal zou willen koken en bakken en braden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha die tic ken ik, soms leuker lezen dan een roman! Vroeger voorinternet kopieerde ik ook vaak uit bibliotheekboeken.

      Verwijderen