zondag 9 januari 2022

Je weet het niet.

 Gelukkig kan ik weer de concentratie opbrengen om een boek te lezen. Nu ben ik bezig met het boek KLAVERBLAD van Floris Kleijne. Nog nooit van gehoord. 

Toen ik er aan begon dacht ik : o, dat is weer zo'n gewone thriller maar al gauw werd het toch interessant. 

Even heel in het kort waar het over gaat, een jonge vrouw werkt bij een groot bedrijf waar ze computer programma's maken. Dan merkt ze dat een project waar ze met hart en ziel aan gewerkt heeft helemaal de soep in loopt, ze begrijpt daar niets want ze heeft het toch heel goed getest en was er van overtuigd dat ze heel goed werk had afgeleverd. Ze gaat op onderzoek uit en dan blijkt dat één van haar bazen , maar ja welke?, het werk achter haar rug om aan een veel goedkoper bedrijf had uit besteed en haar dus valse testresultaten had laten zien. 

Terwijl ze met dat onderzoek bezig is wordt ze bij een nog hogere  baas op het matje geroepen, daar wordt haar een prachtige promotie in het vooruitzicht gesteld maar dat moet ze wel stoppen met dat gegraaf.

Dat is haar eer te na, ze gaat dus door met als gevolg criminelen achter haar aan  en een aanslag op haar leven die ze natuurlijk op het nippertje overleefd want het blijft wel een boek natuurlijk.

Toen ik daar vannacht in m'n slapeloze uurtje zo eens over na lag te denken, bedacht ik : misschien gaat het in het echte leven ook wel zo, bij bedrijven maar ook bij de regering.

Neem de kindertoeslag affaire, hoelang zijn ze daar nou al niet mee bezig en dan komt er eindelijk een rapport, is meer dan de helft zwart gelakt en elke keer wordt daar maar weer een ander poppetje opgezet. 

Neem Groningen, " nee hoor, we gaan nu alles heel goed regelen, het gaat goed komen. " hoeveel mannetjes heb ik dat al niet horen zeggen " we gaan stoppen met de gaswinning" gisteren hoorde ik dat ze juist weer méér gas op gaan boren. 

Neem de bonnetjesaffaire van een tijdje geleden, iets met een geheime deal tussen het openbaar ministerie en een crimineel, ene meneer Teeven had daar mee te maken, hij is nu bus chauffeur🤔 🤔🤔 nee er is écht  geen bonnetje meer te vinden, oja, er is toch wel een bonnetje.

Iets  langer geleden was er iets "mis  gegaan bij het ontwikkelen van  een fotorolletje waar bewijs materiaal op stond over schending van de mensenrechten. Is ook nooit helemaal duidelijk geworden hoe dat nou precies gegaan is. 

Dus ja, je weet niet wat zich allemaal achter de schermen afspeelt. Als je dit in je achterhoofd hebt zitten dan kijk je toch heel anders naar mensen en sommige zaken. 

Afijn, ik heb niets te verbergen, ik zit al jaaaaaaren op dezelfde positie🤣🤣🤣 is wél zo rustig. 

Ik hoop dat jullie ook rustig zitten en een fijne,  goede dag hebben. 🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Ja ik ben ook al heel lang hoofd huishouding en manager met een baas die veel eist, Hera moet natuurlijk wel op tijd alle eten en drinken en tussendoortjes hebben die ze normaal krijgt en op tijden die zo horen (volgens haar dan) gelukkig wordt ik er aan herinnert als ik iets vergeet 🤣😍
    En soms heb ik personeel en kan ik iets delegeren aan partner.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die politiek. Er is er maar zelden een die integer en werkt zoals het zou moeten. En irdere keer hoop ik weer dat ik op de juiste heb gestemd. Alhoewel mijn keus de laatste jaren niet meer heeft geregeerd. Tja

    BeantwoordenVerwijderen