maandag 10 januari 2022

Je weet het niet 2

 Laatst kwam ik tijdens een wandeling een  mevr. tegen die een behoorlijk blauw oog had.  Eigenlijk was haar halve gezicht blauw. Ik dacht: wat is daar gebeurd? Is het een ongelukje geweest of is ze door haar man in elkaar getimmerd? Je weet het niet. 

In m'n zithoekje,  wat ik laatst gecreëerd heb ,  heb ik o.a. uitzicht op een schoolplein, waar nu gelukkig weer kinderen spelen.

Men zegt dat ongeveer 10 procent van de kinderen op school word gepest dus moeten er bij die zo op het oog vrolijk spelende kinderen ook kinderen bij zijn die worden gepest. Je weet het niet. 

 Ik denk daar wel eens over na als  ik zo naar  de mensen kijk die op straat lopen, ja, ja, het ziet er allemaal wel heel normaal uit maar wat heb je allemaal uitgespookt? Welke kat heb jij in het donker geknepen? Je weet het niet. 

Je weet niet wat er zich allemaal achter  voordeuren afspeelt en dat is maar goed ook. Ik denk dat je erg zou schrikken.


Naast spelende kinderen was vanmorgen ook dít mijn uitzicht.

Ik word er blij van. 

Allemaal een hele goede dag, zonder stiekem geknepen katten.🤣🤣🤣🙋‍♀️

9 opmerkingen:

  1. Toen ik in Rijswijk woonde had ik ook veel halsbandparkieten in de buurt. Maar hier op Tholen wonen ze nog niet.
    In mijn voederboom en schaal op paal zitten gaaien, turkse tortels, eksters en diverse meesjes en vinken en een roodborstje. Een enkele keer de bonte specht maar ik denk dat die wordt afgeschrikt door de vele gaaien die er dit jaar zijn, en dat is jammer het is zo'n mooie vogel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik werkte ooit in Rijswijk, in de Plaspoelpolder, heeeel lang geleden

      Verwijderen
    2. Ik ook o.a. bij Peek & Kloppenburg, Martine & Rossi en via uitzendbureau's bij diverse ministeries. En ik heb geweerkt bij Hoornwijck toen daar nog een restaurant was.

      Verwijderen
    3. Hoi Lot, hier in de polder zitten ook veel vogels maar het gewone spul geen bijzondere, ik zie ze tenminste niet.

      Verwijderen
  2. de zus van een vriendin van me is gevallen met haar (elektrische) fiets, hersenschudding en een bont en blauw gezicht, zoiets kan dus ook. en een paar dagen later valt mn vriendin ook met haar (elektrische) fiets, gebroken arm.
    Er was toch een aantal jaren geleden een programma dat zo heette: "Achter de voordeur"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Berber, ja dat kan natuurlijk ook. Laten we het hopen. Maar dat mensen vallen met hun elektrische fiets hoor je steeds vaker. Van m'n schoonzoon moet ik een helm op.🤔

      Verwijderen
  3. Bevalt het je, dat zithoekje boven? Hou je die erin?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra, Ja zeker. Het is al een gewoonte geworden maar het is nog niet helemaal naar m'n zin. Het moet nog even " broeien " hoe het precies moet worden.

      Verwijderen
  4. Toen kwam je vast mijn vriendin tegen die struikelde op de markt en op haar gezicht klapte. Maar ze gaat gewoon verder met blij zijn en grapjes maken. Geweldig zo n mens

    BeantwoordenVerwijderen