zaterdag 22 januari 2022

Doe maar gewoon........

 Tja. Ik ga het er toch maar even over hebben. The Voice en alle mannetjes die de kat in het donker knijpen, alleen is het nu niet donker meer. 

Ik heb gisteren de uitzending  Beau van donderdagavond terug zitten kijken over de Voice zaak. 

Ik was heel blij met advocaat Korver  en met Iva Bicanic van het centrum voor sexueel geweld. Zij pleitten heel erg voor kalmte, hielden hun beide benen op de grond en trokken het in een breder perspectief.  In tegenstelling tot Angela de Jong en Beau himself. Mijn hemel wat een emoties allemaal, vooral die Angela de Jong. 

Maar wat Iva Bicanic zei trof me wel; de dader kan iedereen zijn, ome Piet, de buurman, de gymleraar. Enz. Je weet het niet. Zo op het oog lijken het normale mensen.  

Daarom zei ik laatst al: iedereen loopt met een stalen gezicht rond maar je weet niet wie wát wanneer uitspookt. 

Ik ben over dit onderwerp begonnen maar ik merk dat ik er moeite mee heb, ik kom er niet uit. 

Waarom heb ik het er dan over? Omdat het me toch wel een beetje bezig houdt want ik moet steeds aan de familie van de vermeende daders denken, want het zou je man, je vader of kind maar zijn die dit soort dingen wel of niet heeft uitgehaald. Vooral de kinderen, daar heb ik mee te doen.

Ik ben blij dat mijn kinderen en kleinkinderen geen enkele ambitie hebben om de richting van het grote geld op te gaan want daar zit hem denk ik de crux, dát soort mensen heeft zoveel geld en worden daardoor zo op handen gedragen dat ze gaan denken dat ze overal wel mee weg kunnen komen en niet alleen de artiesten, voetballers kunnen er ook wat van met hun dure auto's, tatoeages en kleding. Daar kijk ik ook vaak met verbazing naar.

Er zijn er maar weinig die de weelde kunnen dragen, dus het spreekwoord: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is misschien  niet zo verkeerd. 

Allemaal een hele goede "gewone" dag. 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. Deze post had ik gemist. Ik denk dat niet alleen de mensen met "macht" daders zijn maar ook juist mensen die in het dagelijks leven niets te vertellen hebben ook snel daders kunnen zijn uit een soort onmacht en zich belangrijker willen voelen.
    Zelf heb ik geen enkele vervelende ervaring, wel vervelende mannen die stomme opmerkingen maakten en die vond ik dus vooral erg stom.
    En ik heb echt bij veel verschillende bedrijven gewerkt in totaal wel 100

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De emoties van Beau zijn te verklaren. Hij is een van de slachtoffers van Job Gosschalks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat wist ik niet, ik heb weer te snel geoordeeld. sorry Beau.

      Verwijderen