vrijdag 14 januari 2022

Verborgen verhalen.

 De laatste tijd zit ik weer veel te borduren maar het is nogal een ingewikkeld patroon dus tegelijkertijd ook t.v. kijken is niet zo'n goed idee. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik het verkeerde zat weg te strepen.




                                 Dit moet het uiteindelijk worden.

Dus geen televisie  maar een podcast, dan kan ik m'n ogen op m'n werk houden. 

Zo heb ik de laatste dagen naar een podcast van de ANWB geluisterd. 

VERBORGEN VERHALEN. Iemand gaat dan op onderzoek uit naar oude verhalen en mythen in Nederland.

B.v. naar de bokkenrijders, heb ik ooit wel van gehoord maar wie of wat waren  dat eigenlijk? Of het verhaal van de Hellehond, of de witte juffer op de Veluwe, heeft die echt bestaan? 

Ik vind het wel grappig om daar naar te luisteren, ik ben lekker bezig en misschien steek ik er ook nog iets van op. 

Twee vliegen in één klap. 

En als ik dan m'n ogen op m'n borduurwerk hou dan zie ik niet die eindeloze grijze, mistige ellende buiten. 

Allemaal een hele goede dag met hopelijk bij jullie wel wat zon. 🙋‍♀️

p.s dit is m'n speldenkussen, dochterlief zegt dat ik aan voodoo doe. 🤣🤣🤣



5 opmerkingen:

  1. Borduren. Ik heb op de werkkamer van echtgenoot nog een merklap hangen die mijn schoonmoeder voor mij heeft geborduurd. Zelf haatte ik vroeger borduren. En nu? Zit ik uren te puzzelen. En dat is natuurlijk precies hetzelfde. Met veel geduld iets maken. Met dit verschil, jij kan het ophangen, ik breek het weer af als het klaar is.
    En het is hier heel mistig en koud. Wij wonen aan de rand van een dorp, en ik kijk uit over de weilanden. En nu dus mist, mist, mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Francien, ja puzzelen heb ik vroeger ook veel gedaan, Jan van Haasteren en wasgij puzzels maar ik krijg pijn in m'n rug van dat over de tafel hangen, maar het is een leuk tijdverdrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder borduurwerk en inderdaad moet heel precies.
    Leuk speldenkussen. Ik heb een boxje met magneet erin dus de spelden blijven hangen.
    En een naalden boekje van vilt dat mijn dochter 40 jaar geleden op de kleuterschool als moederdag cadeautje maakte. Erg handig. Helaas vond de hond het vanmorgen nodig een glas water om te gooien op mijn tafeltje en nu is naaldenboekje nat geworden en nog veel meer natuurlijk.
    Ga zo puinruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Dat vergat ik ook nog te schrijven. Lijkt me wel wat

      Verwijderen