zaterdag 8 januari 2022

Stom.

 Wat is het toch stom dat je als moeder nooit de zorgen om je kinderen/ kleinkinderen kwijt raakt. 

Oudste dochter ( 54 )  is alleen, na een relatie van 26 jaar is haar man  5 jaar geleden overleden, zij hadden geen kinderen. Zij is nogal op zich zelf en heeft weinig goede vrienden en  is daar overigens, voor zover ik  weet, gewoon happy mee. 

Sinds het overlijden van manlief hebben we veel contact, zien elkaar zeker 1 x in de week en bellen of appen veel met elkaar. 

Maar soms is er opeens een complete radiostilte dan reageert ze niet op appjes en legt geen nieuw woordje bij wordfeud.

Dan slaat de schrik me meteen om het hart en hoewel ik weet dat je gedachten kunt sturen en dat je " het los moet laten" kan ik het niet uit m'n hoofd krijgen en maak me hele grote zorgen.

WAT ALS ZE BEWUSTELOOS IN HUIS LIGT? WAT ALS ZE HELE ERGE CORONA HEEFT? WAT ALS ZE VAN DE TRAP GEVALLEN IS?

Ze is alleen dus niemand die haar kan helpen.  😱😱😱

U ziet het, er is niets mis met m'n fantasie, maar ik  wil ook niet als een overbezorgde moeder over komen. Dus niet meteen aan de bel hangen. Kom op zeg , ze is 54 ze kan heus wel voor zichzelf zorgen. 

Maar toch...........

Van de week was het weer zo stil. Gisteravond toch maar weer een appje gestuurd en daar reageerde ze gelukkig op, ze had weer een migraine aanval. Dan is ze 2/3 dagen even van de wereld.

Ik ben dus weer gerustgesteld, na een paar dagen is ze weer de oude,  maar toch blijf ik het sneu vinden, ziek en ellendig en  niemand die even een kopje thee voor haar maakt of zo. 

Maar ja, het is wat het is. 

 Dit was vanmorgen mijn uitzicht, mooi toch? πŸ˜ƒ in het echt was het nog roder. 

Allemaal een hele goed dag en hopelijk zonder kopzorgen. πŸ™‹‍♀️



3 opmerkingen:

  1. Ja heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt om je dochter en je hebt er nu ook meer tijd voor waarschijnlijk.
    Kan je dochter bij het begin van een migraine aanval je misschien een aappje sturen dat het weer zover is? Dan ben je gerustgesteld en weet dat het een paar dagen later wel wer goed komt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar. Dus nu maar weer lekker chatten en feuden πŸ˜†

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Logisch dat je je ongerust maakt. Ik zou zeker een soort afspraak maken dat je toch weet dat er iets is. Zie ook advies Lot hier boven. Misschien iets als een kort standaard tekstje afspreken? Dat kan dan ook als jij je even wat minder voelt of ziek bent en geen zin in contact hebt. Want niets horen is heel naar lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen