zondag 27 november 2022

De aarde.

 Af en toe denk ik wel eens dat men teveel weet en dat er teveel kan   tegenwoordig. Door alle zich steeds maar verder ontwikkelende technieken weet men zoveel en dénkt men daardoor dat het leven maakbaar is. 

Ik loop daar wel eens over te peinzen; hoe zal het leven, de aarde, er over 100 jaar uitzien? 

Wonen we dan op een andere planeet omdat er op aarde bijna geen leven meer mogelijk is? Wordt het leven geregeerd door robots? Worden we allemaal stok oud? 

Als ik naar het 8 uur journaal kijk dan denk ik vaak: dit kan toch zo niet door gaan? 

De mens die het leven maar  naar zïjn hand wil zetten, die maar blijft ingrijpen in de natuur; wolven/ bevers die met alle geweld weer terug gehaald moeten worden, grondwaterpeil omhoog of omlaag what ever, proberen om regen te maken, natuurgebieden met veel te veel dieren, luchtvervuiling, om het woord stikstof maar even niet te gebruiken, enz.

Dictators die allesontziend andere mensen willen onderdrukken, Poetin, China, Qatar? 

En even iets luchtigers: vrouwen die zich aan alle kanten laten verbouwen.

Waar gaat dit naar toe? 

Aan de ene kant wordt ik er bang van, aan de andere kant zou ik ook wel 150 willen worden om te zien hoe het allemaal zal gaan. In goede gezondheid natuurlijk, maar dat kan tegen die tijd natuurlijk ook wel.

Moet je dat willen? 150 worden? Nee natuurlijk niet want als we allemaal zo oud gaan worden dan weet je zeker dat het met deze  aarde nooit meer goed komt.

Zó, een somber stukje en somber weer, dat gaat een dolle boel worden vandaag 🤣🤣🤣

Allemaal een goede, vrolijke dag 🙋‍♀️

P.s. Berber, even over de  boeken (kunst 😉), ik moest ook echt wel even een drempeltje over voordat ik het mes er in zette maar ze waren écht niet lezenswaardig meer.

P.s. Lot, even over de dode vogel, ik heb nooit aan vogelgriep gedacht.

Trouwens ,vogelgriep, ook zoiets, bestond dat 100 jaar geleden ook al? en zal het over 100 jaar nog bestaan of zijn er dan helemaal geen vogels meer?

Vragen, vragen vragen, je weet het niet en dat is maar goed ook.

3 opmerkingen:

  1. Met mijn dochter sterft on ze tak uit. Zowel zij als mijn zus hebben geen kinderen. Dat vind ik niet zo erg want het lijkt me een vreselijkere wereld worden.
    Wij hebben heel veel ontwikkelingen meegemaakt en weet niet of dat zo door kan gaan. Eigenlijk zou er meer terug naar de basis moeten gaan ipv nog meer groeien.
    Boudewijn de Groot heeft een nieuwe cd met prachtig nummer over de Aarde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja waar gaat dat naartoe hé. Het kan vriezen het kan dooien. Onvoorspelbaar. Mooi blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht gisteren nog: laat ons een dorpje stichten waar we gaan leven zoals in de jaren 60, zou zo leuk zijn. We hadden genoeg luxe om een fijn leven te hebben en al die digitale monsters waren er nog niet. Wie wil?

    BeantwoordenVerwijderen