vrijdag 11 november 2022

Ouder.

 N.a.v. m'n  vorige post werd gevraagd wanneer het "older" worden eigenlijk begint. Ik heb daar over na lopen denken.

Toevallig weet ik precies wanneer ik dacht: oké, nú wordt ik oud.

Dat was toen bouwvakkers naar m'n dochter floten ( dat mocht toen nog) en niet naar mij. Wat ze voor die tijd natuurlijk wel héél vaak deden 🤣🤣🤣

Je bent ook ouder aan het worden als jongelui in de tram opstaan om je hun plaats aan te  bieden. Pas geleden twee keer meegemaakt.😱

Of als je met je dochter gaat wandelen en zij in moet houden omdat jij wel erg loopt te hijgen. Vroeger liep je gewoon mee.

Of als je een mailtje van je kleindochter krijgt met een link daarin zodat je via zoom mee kunt kijken naar haar diploma uitreiking en dat ze dan meteen het telefoonnummer van haar vriendje geeft zodat je die kunt bellen als het allemaal niet lukt. ( Wat ik eigenlijk wel weer heel lief vond en het was gelukkig niet nodig)

Dan dus.

Maar verder ben je natuurlijk net zo oud als je je voelt en ik VOEL me achttien.

Om het "older" worden tegen te gaan helpt het denk ik als je:

Nieuwsgierig blijft, humor hebt en een hoge mate van zelfspot helpt ook, zodat je om jezelf kunt blijven lachen. Vooral dat laatste is erg belangrijk denk ik. 

Ik lach wat af 🤣🤣🤣

En ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel eens ge/misbruik van maak;

 'ik weet niet hoe dat moet hoor want ja, ik ben oud dus zou je........' en als je  er dan een beetje ongelukkig bij kijkt is  succes verzekerd.

Laatst wilde ik nog snel de bus even halen, de bestuurder zag me aan komen maar deed toch de deuren al dicht, ik ben toen op een holletje  heel mank gaan lopen ( m'n been deed wel een beetje pijn maar niet zo heel erg) en toen deed hij de deuren weer open.😃🤣 En toen moest ik toch even gniffelen.

Dus ja, de een is op jonge leeftijd al oud en de ander blijft tot z'n dood altijd jong. Ik hoop dat ik bij de laatste behoor.

Allemaal een goede, vrolijke dag 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Toen mijn dochter 21 werd voelde ik me de eerste keer oud, ging zelf naar de 50 ook.
    Met hulpmiddelen lopen geeft ook voordelen. Ik ging 5 jaar geleden alleen naar IJsland mijn zus opzoeken en liep met stok op vliegveld, er kwam een jonge man naar me toe die de koffer voor me meesleepte. Op IJsland had ik een auto gereserveerd en toen ging de medewerkster hem voor de deur zetten, dat deden ze niet voor iedereen.
    Verder vind ik het meestal een heel raar gevoel dat ik 72 ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt precies Ella... ik maak ook af en toe gebruik van mijn leeftijd. Néé, geen account aanmaken voor instelling X, daar ben ik te oud voor, ik kan dat niet meer onder controle houden. Stuur het me maar per post toe. Dat soort dingen.
    Mens, als je wist hoeveel van die ellendige accounts ik moet bijsloffen... inclusief inlognaam en wachtwoord... als het op deze manier een paar minder worden, dan graag.

    BeantwoordenVerwijderen