donderdag 3 november 2022

Ja hoor........


 Ja hoor, hij staat er weer, weer een beetje groter dan vorig jaar en inmiddels 105 centimeter breed, de lidcactus die het hele jaar in de logeerkamer staat en in deze tijd van het jaar altijd zin krijgt om te bloeien en dan mag ie even naar beneden.
En dit is een kindje van hem of haar, vorig jaar heb ik hem gestekt en dat is gelukt. Deze was eigenwijs en kon niet wachten met bloeien en loopt dus een beetje voor. 

En zo blijf je bezig.

Allemaal een goede, bloemige dag. 🙋‍♀️

8 opmerkingen:

  1. Mooi, ik herken deze planten van mijn oma. Wilde ze zelf ook graag hebben maar bij mij ga het niet goed. Denk dat ik ze teveel verwen. Maar ze zijn prachtig, vooral in bloei. Wist niet dat ze zo groot konden worden.
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga straks mijn 2 kleintjes checken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap, 't is mij niet gelukt dat stekken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb een witte, niet zo groot als de jouwe maar hoop dat dat wel gaat lukken. hij staat nu (pas) voor het tweede jaar, maar zit al vol knoppen en een stuk of 12 bloemen bloeien al. nu nog een rode erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In het verzorgingshuis bij ons in de buurt staat een hele grote, van een bewoonster, in de gang. Elk jaar een zee van bloemen. Die is vast erg oud. Deze is ook een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen